کد خبر: ۳۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
برای رسیدن به سطح ولتاژ مطلوب در نیروگاه‌های خورشیدی با ترکیب سری سلول‌های خورشیدی، پنل‌ها یا ماژول‌ها و با ترکیب سری پنل‌های خورشیدی، رشته‌ها ساخته می‌شوند.

به گزارش برق نیوز، سلول خورشیدی یک قطعه متشکل از نیمه‌هادی‌هاست که می‌تواند انرژی خورشیدی را به صورت مستقیم به انرژی الکتریکی تبدیل نماید. سلول‌های خورشیدی دارای ولتاژی در حدود 0.5 ولت هستند لذا برای دستیابی به ولتاژ بیشتر از ترکیب سری سلول‌ها استفاده می‌شود. با ترکیب سری این سلول‌‌ها، پنل‌ها یا ماژول‌ها ساخته می‌شوند تا بتوانند سطح ولتاژ مورد نظر را تامین نمایند.
اغلب اوقات ولتاژ یک ماژول نیز برای سیستم کافی نبوده و باید با سری کردن آن‌ها به یک ولتاژ بالاتر دست پیدا کرد. ترکیب سری پنل‌های خورشیدی، رشته نامیده می‌شود. مقدار ولتاژ ماژول بستگی به تعداد سلول‌هایی دارد که با هم سری شده‌اند ولیکن مقدار جریان ماژول به سطح مقطع سلول و کارآیی آن بستگی دارد. جریان تولیدی ماژول‌های تجاری بین 30 تا 36 میلی­ آمپر بازای هر سانتی‌مترمربع است.

در فیلم زیر به آموزش مفاهیم پایه سیستم پنل خورشیدی، سلول، ماژول، رشته و آرایه می‌پردازد و در نهایت جهت‌گیری مناسب پنل خورشیدی را به عنوان عامل اصلی موثر در بازدهی پنل مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

حجم فیلم: ۶.۸۶ مگابایت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار