کد خبر: ۳۶۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور وهیئت همراه به سوریه مراسم آغاز ساخت نیروگاه لاذقیه با حضور وزرای نیرو و برق دو کشور برگزار شد که این نیروگاه قرار است توسط گروه مپنا در سوریه ساخته شود.

به‌گزارش برق نیوز، همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور و هیئت پایه اقتصادی کشورمان به سوریه مراسم آغاز ساخت نیروگاه لاذقیه با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی و زهیر خربوطلی، وزیر برق سوریه برگزار شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی لاذقیه به ظرفیت ۵۴۰ مگاوات و ظرف مدت ٣٤ ماه همراه با خط انتقال لوله گاز به طول ٧٥ کیلومتر از بانیاس به لاذقیه توسط گروه مپنا ساخته خواهد شد که تامین مالی این پروژه به صورت مشترک فی‌مابین وزارت برق سوریه و طرف ایرانی خواهد بود.

قرارداد اجرای این طرح پیش از این برای نیروگاه سویدیه سوریه به امضا رسیده بود که به دلیل وقوع جنگ در این کشور اجرای این پروژه متوقف شده بود.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته موافقت شده بود محل این نیروگاه در شرایط صلح تعویض و به منطقه لاذقیه منتقل شود که در جریان مذاکرات چندی پیش وزاری نیروی ایران و برق سوریه در تهران، قرارداد راه‌اندازی این نیروگاه میان گروه مپنا و وزارت برق سوریه به امضا رسید.

این قرارداد شامل ساخت یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی در لاذقیه به همراه یک خط لوله انتقال گاز خواهد بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار