کد خبر: ۳۶۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یکی از اجزای سیستم خورشیدی کنتور برق دوطرفه می‎‌باشد که میزان برقی را که به شبکه تزریق می‌شود و یا از شبکه دریافت می‌شود را محاسبه و ثبت می‌کند.
به گزارش برق نیوز، مازاد یا کمبود انرژی الکتریکی تولیدی به ترتیب در طول روز و در طول شب یا روز‌های ابری بر حسب کیلووات‌ساعت به شبکه تزریق یا از شبکه تأمین می‌گردد. مقادیر آن توسط این نوع کنتور محاسبه می‌گردد. هر چند که به صورت استاندارد کنتور‌های دو طرفه بهتر است در این سیستم‌ها استفاده شود، اما الزامی برای نصب کنتور دو طرفه نیست و می‎توان برای تزریق برق تولید شده از یک کنتور مستقل استفاده کرد.
 
کنتور برق دوطرفه سیستم خورشیدی
 

لازم به ذکر است کنتور توسط شرکت توزیع برق نصب می‌گردد و هزینه بر عهده مشترک می‌باشد. همچنین سیاست تشویقی شرکت‌های برق منطقه‌ای جهت ترغیب مصرف‌کنندگان به نصب سیستم‌های خورشیدی و کمک به تولید برق شبکه سراسری، به صورت خریداری برق تولیدی توسط مصرف کننده با تعرفه بالاتری نسبت به برق مصرفی می‌باشد. مدت قرار داد خرید تضمینی برق ۲۰ ساله تنظیم می‌گردد.
مبلغ خرید انرژی بر مبنای نرخ‌های پایه سال ۹۵ تا سقف ۲۰ کیلووات ۸۰۰۰ ریال و بین ۲۰ تا ۱۰۰ کیلوولت ۷۰۰۰ ریال می‌باشد. البته این نرخ‌ها برای واحد‌هایی که با تجهیزات برخوردار از دانش فنی، طراحی و ساخت داخل احداث می‌شوند حداکثر تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
مبلغ کل خرید تضمینی به ازای برق تزریق شده به شبکه بر اساس قرائت دستگاه‌های اندازه‌گیری و صورت حساب صادره بصورت دوماهه از سوی شرکت توزیع تعیین و پس از تایید صورت وضعیت توسط ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق)؛ از سوی شرکت توزیع به فروشنده پرداخت می‌گردد. حداکثر زمان برای اجرای این امر ۵۰ روز کاری خواهد بود.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
iraj
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
0
0
سلام. معیار محاسبه داده های کنتور برق تزریق به شبکه نیروگاههای بادی بیست تا هزار کیلو واتی در هیچ جائی ذکر نشده و فردی مثل من که نیروگاه بادی متصل به شبکه دارم اصلا نمیدانم چطور صد کیلوات روی کنتور را باید محاسبه کنم تا راندمان توربین بادی را به دست بیارم .اداره برق از چه فرمولی استفاده می کند ؟
مهدی خدایی
|
Ukraine
|
۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
1
0
باسلام در هنگام شب روی صفحه کنتورنورقرمزدیده میشودعلت آن چیست چرا همیشه دیده نمیشود
هادی
|
France
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
0
0
سلام و عرض ادب در سیستم خورشیدی آنگرید آیا کابل کشی کنتور تا متصل شدن به شبکه برق را شرکت توزییع انجام می دهد ؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار