کد خبر: ۳۶۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
مدیر دفتر بازاربرق شرکت توزیع برق استان فارس گفت: ظرفیت نیروگاه شهرک صنعتی شهرلار ۷ مگاوات است که در فاز اول یک مولد ۲ مگاواتی نصب و به شبکه توزیع متصل و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش برق نیوز ، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ  شرکت توزیع فارس گفت: نیروگاه گازی شهرک صنعتی لار به بهره برداری رسید.

حمیدرضا جلایر با اعلام این خبر بیان داشت: در راستای تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به منظور ترغیب و تسهیل مشارکت مردمی، دستورالعمل توسعه مولد‌های مقیاس کوچک به استناد ماده ۲۰ قانون برنامه پنج ساله توسعه تدوین و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: امروزه تعداد شهرک‌های صنعتی در حومه شهر‌ها قابل توجه شده است که برق درخواستی این شهرک‌ها از ۷ تا بیش از ۱۰ مگاوات و در موارد معدود تا بیش از ۱۰۰ مگاوات، بسته به وسعت و حجم صنایع احداث شده و یا در حال احداث، برآورد می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP در مناطقی احداث می‌شوند که مشکل تامین برق یا ضعف ولتاژ و تلفات انرژی برق وجود داردکه با رفع این مشکل، امکان استفاده از حرارت آن‌ها نیز وجود دارد.

جلایر با بیان اینکه با احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده برق می‌توان تا حد زیادی تلفات برق راکاهش داد، خاطرنشان کرد: این نیروگاه‌ها همچنین در بهبود وضعیت پدافند غیرعامل در صنعت برق نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مدیر دفتر بازاربرق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، نیز درتشریح این نیروگاه گفت: ظرفیت نیروگاه خصوصی واقع در شهرک صنعتی شهرلار ۷ مگاوات است که در فاز اول یک مولد ۲ مگاواتی نصب و به شبکه توزیع متصل و به بهره برداری رسیده است.

مهدی شفیعیان، کاهش نیاز به افزایش ظرفیت برق شبکه، احداث و بهره برداری بسیار آسان و سریع، تولید برق با کیفیت بالا و امکان استفاده از گرمای حاصله به صورت همزمان (CHP) را از جمله مزایای بالقوه نیروگاه‌های تولید پراکنده برشمرد و اظهار داشت: صرفه جویی زیاد در مصرف انرژی، کاهش تلفات انرژی برق و آزادسازی ظرفیت خطوط انتقال انرژی، بهبود سطح ولتاژ، پیک سایی، امکان استفاده از منابع انرژی اولیه متنوع مانند بیوگاز، گاز طبیعی، صرفه جویی اقتصادی برای مصرف کننده نهایی و کاهش انتشار آلاینده‌های محیط زیست از دیگر مزیت‌های بالقوه نیروگاه‌های تولید پراکنده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار