کد خبر: ۳۶۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۶ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
به منظور تولید بومی و انتخاب نوع خط تولید سلول‌های خورشیدی بررسی انواع سلول خورشیدی با شرایط اقلیمی و اقتصادی کشور مهم و اساسی می‌یاشد.
به گزارش برق نیوز، کشور ما ایران، در منطقه‌ای واقع شده که به لحاظ دریافت انرژی خورشیدی در بین سایر نقاط جهان در بالاترین رده‌ها قرار دارد. خوشبختانه با پیشرفت فناوری، هزینه تولید سلول‌های خورشیدی سیر نزولی داشته است؛ بنابراین در برنامه‌ریزی برای آینده، انتخاب مواد اولیه جهت ساخت سلول خورشیدی و نوع فناوری مورد استفاده اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد به نحوی که می‌تواند آینده یک کشور را نیز تحت‌الشعاع خود قرار دهد. در این مقاله ضمن بررسی انواع فناوری‌های مختلف تولید سلول‌های خورشیدی و مقایسه قیمت، مزایا و معایب و مدت بازگشت سرمایه آن‌ها با یکدیگر مقایسه گردیده است. علاوه بر این با بررسی شرایط اقلیمی و اقتصادی کشور امکان سنجی فناوری‌های مختلف تولید سلول‌های خورشیدی از جمله فناوری سیلیکون و لایه نازک، انتخاب صحیح نوع خط تولید برای کشور امکان پذیر می‌گردد.
 
امکان سنجی فناوری‌های مختلف تولید سلول‌های خورشیدی
سایز فایل: ۱.۱۷ مگابایت
 

 

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار