کد خبر: ۳۷۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، صرفه جویی و بهره وری انرژی امروز عصر (۵ اسفندماه ۹۷) به کار خود پایان می‌دهد. این نمایشگاه نتوانست انتظارات فعالان این حوزه را برآورده سازد و بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه همگی بر این باورند که این نمایشگاه در حد و اندازه‌های یک صنعت بزرگ و پویا نیست.
به گزارش برق نیوز، یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، صرفه جویی و بهره وری انرژی امروز عصر (۵ اسفندماه ۹۷) به کار خود پایان می‌دهد. این نمایشگاه نتوانست انتظارات فعالان این حوزه را برآورده سازد و بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه همگی بر این باورند که این نمایشگاه در حد و اندازه‌های یک صنعت بزرگ و پویا نیست.

برگزاری نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در ماه پایانی سال خود علتی بر عدم استقبال از نمایشگاه است. اغلب شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه بر این باور هستند که این نمایشگاه بهتر است در ابتدا یا اواسط هر سال برگزار گردد چرا که برگزاری آن در پایان سال نمی‌تواند به خوبی شرایط اقتصادی و صنعتی این حوزه را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مشخص کند. شرکت کنندگان معتقدند نمی‌توان به بازدید کننده‌ها با اطمینان کامل شرایط و قیمت‌های خدمات و محصولات خود را برای سال آتی اعلام نمایند چرا که شرایط اقتصادی کشور تغییر قابل توجهی در ماه‌های پیش رو داشته و خیلی از سرمایه گذاران ترجیه می‌دهند بعد از نوروز کار خود را شروع کرده و لذا این فاصله موجب از بین رفتن تبلیغات و شرایط همکاری و... خواهد شد به ویژه اینکه در شرایط فعلی و تحریم‌های اخیر امکان تغییرات محسوس در شرایط اقتصادی ایران وجود دارد.

با این که قبلاً اعلام شده بود تعدادی از کشور‌های خارجی نیز در این نمایشگاه حاضر هستند، اما تقریباً هیچ اثری از آن‌ها در نمایشگاه دیده نمی‌شود و یک یا دو غرفه آن هم به صورت مشترک با شرکای ایرانی خود در نمایشگاه حاضر شدند. از کل تعداد شرکت کننده که در آمار‌های قبلی اعلام شده بود بخشی نیز به شرکت‌های سیم و کابل و کنتورسازی و ترانسفورماتور سازی و ... اختصاص داشت.

انجمن‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، اما امسال نسبت به سال‌های گذشته حضور پررنگ تری دارند.

سندیکای صنعت برق ایران برای حضور شرکت‌های عضو خود در نمایشگاه، غرفه محدودی رزرو کرده بود که موجب شد تا تعداد زیادی از شرکت‌ها در یک فضای کوچک به ارائه محصولات و توانمندی‌های خود بپردازند طوری که شرکت‌های حاضر در این غرفه حتی امکان برگزاری جلسات را نداشته و به سختی اطلاع رسانی می‌کردند.

محصولات آموزشی نیرو گاه‌های خورشیدی نیز توسط یک شرکت آموزشی در نمایشگاه ارائه می‌شد. پوشش خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدید پذیر نیز به کم فروغی بازار این صنعت بود و کمتر گزارش و خبری در این خصوص منتشر شد.

با اینکه صنعت انرژی‌های تجدید پذیر و به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی در بدترین دوران خود در سه سال گذشته قرار دارد، اما با این وجود نمایشگاه انرژی‌های تجدیدپذیر با همت بخش خصوصی امسال نیز تنها در یک سالن برپا شد تا به امید روز‌های بهتر در سال آتی، امسال را به پایان ببرند.

بازدید وزیر نیرو و هیات همراه از نمایشگاه موجب شد تا این رویداد کمی بیشتر دیده شود که البته، چون در روز پایانی انجام شد فرصت تبلیغاتی آن را گرفت.

گفتگو با تعدادی از سرمایه گذاران نیروگا‌های خورشیدی شان داد آن‌ها ضمن پیشبرد مراحل اداری و اخذ مجوز‌های خرید تضمینی برق پروژه‌های خود، همچنان چشم انتظار افزایش قیمت پایه خرید تضمینی برق نیروگاه‌های خورشیدی هستند.

وزیر نیرو در بازدید خود از نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، صرفه جویی و بهره وری انرژی نشستی با فعالان این حوزه برگزار کرد. برخی از انجمن ها، به نمایندگی از بخش خصوصی چالش‌ها و مشکلات این صنعت را به وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر دوباره تشریح کردند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
France
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
جناب صادق زاده شما چهار رکن اصلی تجدیدپذیر را قطع کردید چطور دنبال فرصتها و چالشهای تجدیدپذیر هستید این رکن عبارتند از :
۱. تحقیقات
۲. آموزش
۳. استاندارد سازی
۴. آزمایشگاهها
جناب صادق زاده بعد نیست گزارشی از چهار سال مدیریت خود در برنامه ربزی و اجرای چهار رکن اشاره شده در بالا را نیز ارائه فرمایید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار