کد خبر: ۳۷۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
نایب رئیس سندیکای برق ایران تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور صنعت برق در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و بدهی‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی و بانک‌ها بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است و این مشکلات اثرات خود را بر صنعت برق و بنگاه‌های اقتصادی می‌گذارد که نخستین تأثیر آن را می‌توان در رکود این بخش مشاهده کرد.
به گزارش برق نیوز؛ پیام باقری نایب رئیس سندیکای برق ایران ، با اشاره به وضعیت برق در کشور اظهار کرد: در فصل زمستان با کاهش مصرف برق، میزان برق تولیدی جوابگوی مصرف کنندگان است و به همین دلیل وضعیت شبکه پایدار و بسیار متفاوت از پیک مصرف برق در تابستان است.

نایب رئیس سندیکای برق ایران تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور صنعت برق در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و بدهی‌های وزارت نیرو به بخش خصوصی و بانک‌ها بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است و این مشکلات اثرات خود را بر صنعت برق و بنگاه‌های اقتصادی می‌گذارد که نخستین تأثیر آن را می‌توان در رکود این بخش مشاهده کرد.

وی افزود: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی فعال در حوزه صنعت برق به دلیل همین رکود امکان فعالیت ندارند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند و به دلیل عدم توانایی برای تأمین هزینه‌های خود ناچارند فعالیت خود را متوقف و یا با ظرفیت کمتری کار کنند تا این بحران را پشت سر بگذارند.

باقری ادامه داد: پس از نوسانات شدید نرخ ارز، ۱۰۰۰ قرار داد بخش خصوصی در قسمت توزیع و انتقال برق متوقف شد و به دلیل افزایش قیمت تمام شده و عدم تعدیل قرارداد‌ها امکان ادامه قرارداد از سوی بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد و کشور با حجم زیادی از قرارداد‌های متوقف شده مواجه است که به رکود بیشتر در این صنعت دامن خواهد زد.

به گفته وی؛ بخش خصوصی برای تأمین هزینه‌های جاری و پرسنلی با مشکل مواجه است که منجر به تعدیل نیرو و توقف فعالیت آن‌ها شده است.

نایب رئیس سندیکای برق ایران بیان کرد: برای تعدیل قرارد‌اد‌های مربوط به بخش خصوصی متناسب با نوسانات نرخ ارز اقداماتی از سوی سندیکای برق ایران صورت گرفته که بخشی از آن معطوف به منابع عمومی کشور است که منجر به تصویب بخشنامه از سوی سازمان مدیریت برای تعدیل صنعت برق شد.

وی با بیان اینکه اشکالات جدی به این بخشنامه وارد است، تصریح کرد: این بخشنامه تنها ۴۰ درصد نوسانات ارزی را شامل می‌شود و به دلیل عدم پوشش کامل نوسانات ارزی اشکالات فراوانی به آن وارد است.

باقری در پایان گفت: طی جلساتی که سندیکا برق با شرکت توانیر برگزار کرد بخشنامه‌ای با موضوع جبران آثار خسارت بخش خصوصی ناشی از نوسانات نرخ ارز، از منابع وزارت نیرو و شرکت توانیر در حال تصویب است و به زودی شاهد ابلاغ آن خواهیم بود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهندس برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
0
1
ینی چیزی حدود زیر سه میلیارد دلار و اینکه واقعا رقم بالایی نیس؟اگر هر کیلووات برق رو حدودا 160 تومان بفروشیم در یکسال کل بدهی هارو میشه پرداخت کرد و هزاران هزار شغل هم ایجاد میشه..
پاسخ ها
گروه استاندارد
| Iran (Islamic Republic of)
طبق استاندارد پول یک کیلووات برق باید یک چهارم یک لیتر بنزین باشد یعنی کیلوواتی 250 تومان.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار