کد خبر: ۳۷۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
براساس پیش‌بینی‌ها برای تابستان سال آینده، ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق خواهیم داشت که ۵۲۲۳ مگاوات آن توسط نیروگاه‌های حرارتی و مابقی توسط نیروگاه‌های برق آبی تجدیدپذیر و هم‌چنین مدیریت مصرف تأمین می‌شود که برای این مهم نیز گویا وزارت نیرو تدابیری را درنظر گرفته است.

به گزارش برق نیوز، یکی از اقداماتی که وزارت نیرو در دستور کار خود قرار داده، مدیریت پیک بار سال آینده در نظر گرفته شده به‌گونه‌ای است که باید رکورد تولید ۴۷ هزار مگاوات در روز در پیک‌سال ۱۳۹۷ در تابستان جاری حفظ شود و حداقل به ۵۱ هزار مگاوات در روز برسد و پیش‌بینی می‌شود که با این روند تابستان ۹۸ بدون خاموشی سپری شود.

به گفته مسؤولان، با مدیریت مصرف برق در تابستان گذشته، ۲۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفته و با توجه به این‌که ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور دارای بیش از ۴۰ سال عمر هستند، تصمیم گرفته شده با مدیریت مصرف، پیک برق سال آینده بدون مشکل سپری شود. در این بین نیز همایون حائری - معاون وزیر نیرو - چندی پیش اظهار امیدواری کرد که وزارت نیرو به تعهدات و برنامه‌های پیش‌بینی شده پیک ۱۳۹۸ دست یابد.

به گفته وی، برای تابستان آینده دو برنامه مهم پیش‌بینی شده که شامل آمادگی کامل واحد‌ها و افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۸.۵ درصد است؛ هم‌چنین برای فرکانس بهتر شبکه اقداماتی انجام خواهد شد که تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم.

علاوه‌بر این نیز توانیر با هدف مدیریت مصرف برق، طرحی با عنوان خرید تابستانه برق در برنامه دارد که از ظرفیت نیروگاه‌های موجود صنایع و مولدین خود تأمین ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها، بیمارستان‌ها و… استفاده و برق تولیدی این نیروگاه‌ها با را قیمت‌های جذاب خریداری کند.

در مجموع، سالانه باید پنج درصد میزان تولید برق افزایش یابد و برای گذر از اوج مصرف سال آینده نیازمند افزایش ۳۰۰۰ مگاوات تولید شبکه برق هستیم که قرار شده قسمت عمده این افزایش تولید در بخش بخار نیروگاه‌های موجود سراسر کشور صورت بگیرد. هم‌چنین در بخش انتقال و فوق توزیع تدابیر لازم برای افزایش ظرفیت تولید برق در نظر گرفته شده، به‌طوری که طرح‌های ویژه عبور از اوج مصرف تدوین شده که بتوان نقص‌ها و مشکلات موجود در شبکه انتقال و فوق توزیع را برطرف کرد.
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
شفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
1
با حلوا حلوا کردن، دهن شیرین نمیشه!
من بعنوان فردی که دستی در این زمینه دارد، طرح اجرا شده خاصی در این زمینه ندیدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
1
با این وضع مدیریت در برق حرارتی و شرکتهای زیر مجموعه اش قطعا خاموشی خواهیم داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
سلام
نویسنده مطلب لطف کنند اطلاعاطی از مخاطبان نیز داشته باشنداین مخاطبان همگی در این صنعت صاحب نظرند.
اولا" افزایش راندمان با سرمایه گذاری درایت و استفاده از توانمندیهای مجموعه تولید انتقال و توزیع امکان پذیر است با عرض تاسف در چند سال اخیر وزیر فعلی و قبلی نیرو مکررا" اعلام کردند که با 30 درصد بوجه سکان این صنعت را در دست دارند حالا معاون محترم وزیر فعلی هم (آقای حائری)پیر و پاتال ها رو در سمت های مدیرعاملی نیروگاهها ابقا میکند(مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی و...از جمله است) و مدام اعلام میکنند خاموشی نخواهیم داشت.حالا تا تابستان هم ریاست کنند و شاهد وضعیت اسفبار این صنعت باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
انصافا این 2000 مگاوات رو کی دیده. دیتاها در یک نرم افزاری جمع بندی می شوند بهتره برید تحقیق کنید کیا پسورد اونو دارن و این آمار 2000 مگاوات رو کی گفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
1
سالهای قبل حرف از 5000 مگاوات بود چرا امسال 2000 مگاوات؟
یوسف سرافراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
1
متاسفانه تابستان سال آینده خاموشی های گسترده قابل پیش بینی ومتصورمیباشد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
لااقل یکنفر رایستش را بگوید ما در سال 98 چه میزان کمبود انرژی داریم 2000هزار مگا وات 5000یا 2000مگاوات از هم اکنون مدیران عامل ضعیف که بجز از بین بردن نیروی انسانی شرکت کار دیگری انجام نداده اند خوشحالند که خاموشی به شرکت انها بدهند والا با یک خاموش انها را از پشت میزشان بلند کرده وبه بیرون پرتشان می کنند وظیفه وزرات نیرو این است که سریعا اعلام کند چه میزان کمبود تولید داریم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار