کد خبر: ۳۷۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: اوج مصرف برق تابستان امسال کشور از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرده بود که حدود ۲۳ هزار مگاوات از این میزان تنها مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی است که این عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است.

به گزارش برق نیوز، مراسم تجلیل از پیشکسوتان و تلاشگران مهندسی برق در عرصه‌های دانشگاهی و صنعت برق با حضور همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از سوی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران- شاخه تهران در نیروگاه طرشت برگزار شد.

معاون وزیر نیرو در این مراسم مدیریت مصرف و منطقی کردن مصرف برق را از اولویت‎‌های وزارت نیرو برشمرد و افزود: این وزارتخانه عرضه برق بر مبنای کنترل مصرف را پیگیری می‌کند. این برنامه برای نخستین بار با همکاری استانداری‌ها و شرکت‌های توزیع اجرا و موجب صرفه‌جویی دو هزار مگاواتی مصرف برق در کشور شده است تا از این طریق رشد پیک مصرف از پنج درصد به کمتر از ۲.۸ درصد برسد.

وی افزود: دو هزار مگاوات صرفه‌جویی انجام شده در این بخش معادل احداث سه هزار مگاوات نیروگاه جدید است که براین اساس در تلاش برای تداوم برنامه مدیریت مصرف به ویژه برای پیک تابستان سال ۹۸ هستیم.

حائری یادآور شد: اوج مصرف برق تابستان امسال کشور از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرده بود، حدود ۲۳ هزار مگاوات از این میزان تنها مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی است که این عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است.

همچنین در این مراسم محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: صنعت برق وظیفه بزرگی برای تربیت نسل جدید و ارتباط سیستماتیک با دانشگاه‌ها بر عهده دارد و در این بین انجمن‌ها می‌توانند به عنوان حلقه واسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با صنعت برق نقش آفرین باشند.

حقی‌فام محدود شدن فضای کسب و کار صنعت برق را موجب تضعیف و کاهش اثرات ارزشمند نیروی انسانی دانست و تاکید کرد: صنعت برق به عنوان زیرساخت تمامی زیرساخت‌ها بر پایه نیروی انسانی متمرکز است و باید به لحاظ فضای کسب و کار روح جدیدی به فضای مهندسی برق دمیده شود و با توجه به تجارب بالای پیشکسوتان صنعت برق در حوزه‌های علمی و صنعتی شاهد ارایه نقطه نظرات لازم به وزارت علوم و صنعت برق در این خصوص باشیم.
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
1
جناب مهندس حائری کمی به فکر مردم باشید.
وزارت نیرو چه خبره.
همه چی تو مملکت برعکس شده.
این همه تخلف مالی و اداری طی یک سال اخیر در برق ... داشتیم. ولی برای شرق فراخوان دادند.
انگار کسی تخلف را نمیبیند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
0
1
اشتباهات شناختی حقی فام:
وظیفه آموزش ( نه تربیت )نسل جدید به عهده دانشگاه و مراکز آموزشی است لطفا شرکت برق فقط برق را روشن نگه دارد!.
- به لحاظ علمی، ساختاری بنام زیر ساخت زیر ساخت ها نداریم. فقط زیر ساخت داریم.
- حقی فام عزیز! پیشکسوتان را به حال خود بگذارید نسل حاضر را در یابید که در زیر فشار مدیران بی لیاقت و ناشایست رمق و توان از دست داده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
2
به اندازه ایکه توانیر و شرکت های زیر مجموعه اش کنفرانس، سمپوزیوم، نمایشگاه ، جلسه وووووووو برگزار میکند کل دنیا برگزار نمیکند بعبارتی یک سوم هزینه های شرکت های برق مربوط به همین موارد است.
در اروپا مردم، وزیر و معاون وزیر را نمیبینند و اصلا کاری با انها ندارند انها با عملکرد کار دارند اگر برق انها خوب و بموقع تامین شود یعنی وزیر دارد به وظیفه اش عمل میکند همین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
1
اقای حائری جنابعالی معاون برق وزارت نیرو هستید و توانیر و نیروگاه زیر نظر شماست با توجه به اتمام دوره مدیریت جناب اقای نریمانی در نیروگاه همدان لطفا ایشان را بعنوان مدیر عامل برق منطقه ای باختر معرفی فرمایید . با سپاس فراوان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
0
1
مدیری که با پول وزارت نیرو هزینه ساخت دانشکده مهندسی برق دانشگاه امیر کبیر را پرداخت کرد الان کجاست؟؟
یوسف سرافراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
0
0
سلام ودرودبرجناب آقای مهندس حائری وجناب آقای دکترحقی فام که انصافاهردوبرای کشوروصنعت برق نعمت هستند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار