کد خبر: ۳۷۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ایران با داشتن منابع فراوان گاز و نفت بر این منابع نباید تکیه کند بلکه باید یک سیاست انرژی ترکیبی جامعی را اتخاذ کرده و برای رشد همه‌ی منبع‌های جایگزین انرژی برنامه ریزی کند.
به گزارش برق نیوز، ایران از لحاظ منابع انرژی گوناگون دارای رتبه دوم در خاورمیانه می‌باشد. این کشور دارای منابع انرژی فراوانی از جمله نفت و گاز طبیعی می‌باشد و علاوه بر این منابع بزرگ، انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، باد، زمین گرمایی و آبی را نیز دارا می‌باشد. با این حال، رشد توسعه تکنولوژی‌های انرژی تجدید پذیر به خصوص انرژی خورشیدی در ایران با رشد جهانی قابل مقایسه نیست. می‌توان گفت: ایران در سال ۲۰۵۰ نقش مهمی را در زنجیره تولید انرژی تجدید پذیر ایفا خواهد کرد.
برای مثال کشور ایران در تابش نور خورشید از پتانسیل زیادی بهرمند است، به همین دلیل یکی از بهترین کشور‌ها به شمار می‌آید. ایران با قرار گرفتن در کمربند خورشیدی از ۲۸۰۰ ساعت تابش آفتاب در سال برخوردار است و متوسط تابش خورشید (Kwh/m) ۲۰۰۰ در سال تخمین زده می‌شود. در نتیجه ایران دارای موقعیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی است. در استفاده از این منبع انرژی پتانسیل ایران به گونه‌ای است که می‌تواند تمام نیاز‌های انرژی کشور را با استفاده از ۱% از مساحت کشور تامین کرد.
کشور‌هایی مانند ایران با داشتن منابع فراوان گاز و نفت بر این منابع نباید تکیه کند بلکه باید یک سیاست انرژی ترکیبی جامعی را اتخاذ کرده و برای رشد همه‌ی منبع‌های جایگزین انرژی برنامه ریزی کند. روش‌های SWOT و DEMATEL یکی از روش‌هایی است که امروزه در زمینه برنامه ریزی و تحقق سیاست‌ها بکار می‌رود.
در مقاله زیر به تحلیل چشم انداز توسعه تکنولوژی‌های انرژی خورشیدی در ایران به روش تلفیقی SWOT و DEMATEL می‌پردازد.
 
تحلیل تکنولوژی‌های انرژی خورشیدی در ایران
سایز فایل: ۹۳۱ کیلوبایت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار