کد خبر: ۳۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: برق ۸۶ روستا به دلیل سیل و ۲۵ روستای استان به علت رانش زمین قطع است.

به گزارش برق نیوز، فریدون خودنیا درنشست ستاد بحران درمحل استانداری افزود: به دلیل نبود راه دسترسی و ضرورت عبور از رودخانه برق برخی روستا‌ها برقرار نشده که با اقدامات نیرو‌های این شرکت، امروز سه روستای بزرگ شاهیوند مجددا برقرسانی شد.

وی اظهارداشت: از ۴۵ روستای بدون برق دوره چگنی ۱۲ روستا در ویسیان و مابقی مربوط به بخش شاهیوند است که ترمیم شبکه این منطقه هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت دارد ودر صورت تکمیل، مشکل ۸۰ درصد روستا‌های این بخش برطرف می‌شود.

وی هزینه برق رسانی مجدد به شاهیوند به طول ۹ کیلومترشبکه را ۱۰ میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: علاوه بر نیرو‌های استان، تیم‌های کمکی از کرمانشاه، قم و مرکزی حضور دارند، اما عبور از رودخانه شرایط را سخت کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با اشاره به اصلاح ۹ کیلومتر شبکه برق در معمولان بیان کرد: برقراری برق چهار روستای پلدختر از جمله پران پرویز و مورانی نیز ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

خودنیا ادامه داد: ایجاد شبکه برق جلگه خلج و بابا بهرام ۶۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت عبور موفق از رودخانه، حدفاصل بخش مرکزی پلدختر با ۴۲ روستا تا پایان وقت سه شنبه برق رسانی خواهد شد.

وی گفت: تلاش می‌شود تا یک هفته آینده شبکه برق روستا‌های قطع شده برقرار شود.

در اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین در لرستان رودخانه‌های این استان در شهرستان‌های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صد‌ها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.

اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل‌های بسیاری در مسیر‌های اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستا‌های سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.

مردم شهر‌های پلدختر و معمولان و روستا‌های اطراف حاشیه کشکان از ۱۲ فروردین ۲۴ ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه‌های اطراف گذراندند.

تمامی راه‌های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی‌داد، اما از نخستین ساعات ۱۳ فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.

برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان ۱۵ هزار میلیارد ریال است و تا کنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

در جریان سیل اخیر برق ۶۷۰ روستای لرستان قطع شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار