کد خبر: ۳۷۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مفهوم توان در موتور‌های دیزل همان توان خروجی از انتهای میل لنگ است که به اختصار به آن bph نیز میگویند توان واقعی خروجی موتور است که در برگه مشخصات موتور‌ها دیده میشود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، مفهوم توان در موتور‌های دیزل معمولاً به وسیله یک دینامومتر Dynamo meter اندازه گیری می‌شود.

توان خروجی هر موتور برابر است با حاصل ضرب گشتاورخروجی در دور موتور که دینامومتر نیز بر پایه این فرمول کار می‌کند. بر اساس این فرمول برای هر موتور دونمودار می‌توان ترسیم کرد: یکی نمودار توان بر اساس دور موتور و دیگری نمودارگشتاور بر اساس دور موتور.

موتور‌های یکسان از یک مدل که برای استفاده‌های مختلف مانند ژنراتور، کامیونی.ماشین آلات راه سازی و ... استفاده میشوند دارای نمودار‌های گشتاور مختلفی هستند در حالیکه میتوانند ماکزیمم توان یکسانی داشته باشند.

MCR توان اضطراری، توان دائم و توان در موتور‌های مختلف با استاندارد‌های مختلف مشخص می‌شود.

توان اضطراری معمولاً بیشترین توان خروجی از موتور می‌باشد که زمان استفاده موتوردر این توان محدود بوده و به استاندارد و مشخصات موتور بستگی دارد که معمولاً بهصورت ساعت کار سالیانه مشخص می‌گردد. در این توان معمولاً پاشش سوخت موتور بهحداکثر رسیده و بیشتر از آن امکان ندارد.

توان دائم توانی است که کمتر از توان اضطراری (طبق استاندارد ایزو ۱۰%) می‌باشدو کار کردن در این توان نا محدود می‌باشد. اما موتور در این توان دارای بیشترین طولعمر نمی‌باشد و هزینه‌های زیادی را به مالک آن تحمیل میکند.

توان پایه که گاهی MCR نیز نامیده می‌شود توانی است که موتور می‌تواند به میزان نامحدود در آن توان کار کرده و از نظر طول عمر و یا استهلاک قطعات مطابق باجداول ساعت کارکرد موتور باشد.

نکته قابل توجه در مورد مفهوم توان در موتور‌های دیزل این است که میزان پاسخ گویی یک موتور به بارضربه‌ای (در دیزل ژنراتور‌ها) تنها به توان موتور بستگی ندارد و مشخصات دیگریاز موتور نیز در آن دخالت دارند که در مباحث بعدی به آن‌ها اشاره میشود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار