کد خبر: ۳۷۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
رئیس جمهور با بیان اینکه وصل شدن آب و برق بیش از ۱۰۰۰ روستا طی چند روز کار بزرگی بود، ادامه داد: در پی وقوع سیلاب اخیر در لرستان، از میان یک هزار و ۱۴۵ روستای استان لرستان که با قطعی برق مواجه شده بودند در حال حاضر تنها ۶ روستا برق ندارند.

به‌گزارش برق نیوز،  "حسن روحانی" روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به اینکه کار بخش‌های دولتی در ترمیم زیرساخت‌های آسیب دیده استان لرستان کم‌نظیر است، گفت: در پی وقوع سیلاب اخیر در لرستان، از میان یک هزار و ۱۴۵ روستای استان لرستان که با قطعی برق مواجه شده بودند در حال حاضر تنها ۶ روستا برق ندارند.

وی با بیان اینکه وصل شدن آب و برق بیش از ۱۰۰۰ روستا طی چند روز کار بزرگی بود، ادامه داد: آب ۹۶۱ روستا نیز قطع شده بود که هم اکنون تنها بازسازی شبکه آبرسانی سه روستا باقیمانده است.

روحانی با تاکید بر اینکه حدود ۴۸۰ میلیارد مترمکعب آب وارد سرزمین ما شده است، گفت: اگر بخواهیم یک متر مکعب از آب دریا را در کنار ساحل شیرین نماییم در حدود چهار الی پنج هزار تومان هزینه خواهد داشت، اما خداوند با سیل اخیر، سرمایه، ثروت و نعمت بزرگی را در اختیار ما قرار داد.

رئیس جمهور یادآور شد: برخی به روند سدسازی‌ها در دهه‌های گذشته و همچنین دولت یازدهم ایراد می‌گرفتند که نباید قضاوت‌های سال‌های قبل را فراموش کنیم و امروز شاهد بارندگی بی‌نظیری طی یکصد سال اخیر در ۲۵ استان به صورت همزمان بودیم تا جایی که یک استان معین نیز خود گرفتار سیلاب می‌شد و نمی‌توانست به استان همجوار کمک نماید.

روحانی حفظ حریم رودخانه‌ها و ساخت سد در مکان‌های مناسب برای پیشگیری و کاهش خسارات سیل را ضروری دانست و افزود: صدور مجوز ساخت اماکن و منازل در حاشیه و گاهی حتی در بستر رودخانه‌ها کاری نادرست و خلاف قانون است. اکثر خانه‌های نزدیک رودخانه‌ها ویران شدند و این درحالی است که اگر حریم رودخانه‌ها مراعات می‌شد، خسارات کمتری می‌دیدیم و در مرحله حداقلی باید این امر پیگیری شود و سپس برای بازسازی مناطق در نظر داشته باشیم که محل اماکنی که تخریب شده برای بازسازی مناسب باشد.

وی با اشاره به تشکیل جلساتی در تهران برای پیش‌بینی بارندگی سال آینده افزود: مبنا بر این در نظر گرفته شد که سال آینده نیز با چنین سیلابی مواجه خواهیم بود و باید درس‌های لازم را از این حادثه سیل اخیر گرفته و برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشیم.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
تلاش همكاران توزيع برق استان لرستان مخصوصا سيمبانان در برقراري و پايداري تامين برق مردم قابل قدرداني است
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
دکتر جان
عزیز دل برادر اون کار مدیران جهادی بود...
با انتصبات جدید مدیران ارشد در صنعت برق منبعد با بحران های جدید مواجه خواهید بود ...
تا از خواب بیدار شوند .....

مدیران با موهای ژل زده و کنار تراشیده ....
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار