کد خبر: ۳۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
یک مدل دیگر از روش‌های قیمت گذاری و تعیین هزینه سیم کشی ساختمان، بصورت آیتمی است؛ که کم کم دارد بین برقکار‌ها جا باز می‌کند. از این مدل بیشتر برای پروژه‌های بزرگ مسکونی، یا اداری، یا تجاری و یا هتل‌ها استفاده می‌شود. به این صورت که مراحل انجام یک کار را به آیتم‌های خیلی ریز تقسیم می‌کنند و برقکار به ازای انجام هر مقدار از این آیتم‌ها مزد دریافت می‌کند.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، در این مقاله تعیین هزینه سیم کشی ساختمان بصورت آیتمی بیان می شود.

یک مدل دیگر از روش‌های قیمت گذاری و تعیین هزینه سیم کشی ساختمان، بصورت آیتمی است؛ که کم کم دارد بین برقکار‌ها جا باز می‌کند. از این مدل بیشتر برای پروژه‌های بزرگ مسکونی، یا اداری، یا تجاری و یا هتل‌ها استفاده می‌شود. به این صورت که مراحل انجام یک کار را به آیتم‌های خیلی ریز تقسیم می‌کنند و برقکار به ازای انجام هر مقدار از این آیتم‌ها مزد دریافت می‌کند. مثلاً برای هر متر شیار زنی ۷۰۰ تومان، برای نصب هر عدد قوطی کلید برق ۱۵۰۰ تومان، برای نصب هر متر لوله پی وی سی برق ۱۲۰۰ تومان، برای رد کردن هر متر سیم داخل لوله‌ها ۷۰۰ تومان، برای نصب هر کلید یا پریز ۴۵۰۰ تومان و برای نصب هر سرپیچ لامپ ۳۰۰۰ تومان اجرت می‌گیرند. این عدد‌هایی که گفته شد برای هر شهر متفاوت است و اتحادیه برق و الکترونیک هر شهر وظیفه دارد که در ابتدای هر سال این قیمت‌ها را مشخص کند، که به آن نرخ نامه برق ساختمان یا فهرست بهای دستمزد گفته می‌شود. اگر شما هم در گوگل سرچ کنید، شاید نرخ نامه شهر خودتان را پیدا کنید. در غیر اینصورت باید حضوراً به دفتر اتحادیه برق شهرتان بروید و نرخ نامه شهر خودتان را دریافت کنید و بر طبق آن از مشتری دستمزد بگیرید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار