کد خبر: ۳۷۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
نخستین نیروگاه‌ خورشیدی مگاواتی منطقه شمال غرب کشور، در استان اردبیل به ظرفیت یک مگاوات با حضور مقامات استانی و جمعی از مدیران دولتی و نمایندگان بخش خصوصی این استان افتتاح شد.

به گزارش برق نیوز، اولین نیروگاه خورشیدی مگاواتی منطقه شمال غرب کشور، در استان اردبیل به ظرفیت ۱ مگاوات با حضور استاندار اردبیل، نماینده مردم شهرستان اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان اردبیل، نمایندگان ساتبا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، نمایندگان شورای شهر اردبیل و جمعی از مدیران دولتی و نمایندگان بخش خصوصی این استان افتتاح گردید.

 فاز دوم احداث این نیروگاه پس از تامین مالی پروژه ظرف ۶ ماه آینده انجام خواهد شد. لازم به ذکر است، ساخت این نیروگاه توسط بخش خصوصی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰۰ نفر انجام شده است.

، حسن محمدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در آیین افتتاح این طرح گفت: این نیروگاه در زمینی به مساحت سه هکتار با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت بخش خصوصی الکا ساخته شده است.
وی اظهار داشت: در این نیروگاه سه هزار و ۲۳۰ عدد پنل خورشیدی نصب شده و با بهره برداری از آن برای ۱۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی و برق مورد نیاز ۶۵۰ خانوار تامین می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق استان خرید تضمینی برق تولیدی این واحد را به مدت ۲۰ سال متعهد شده است، بیان کرد: شرکت توزیع برق استان خرید تمامی برق تولیدی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی را به مدت ۲۰ سال تضمین می‌کند.

وی افزود: مجوز احداث این نیروگاه در شهریور ماه ۹۷ صادر شد و عملیات اجرایی آن ۱۲۰ روز به طول انجامیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه تولید برق توسط نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک یکی از مزیت‌های مهم این نیروگاه هاست، اضافه کرد: در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران و از طریق ارائه تسهیلات کم بهره برنامه‌های مناسبی تدوین شده و تمام این موارد با هدف توسعه انرژی‌های نو مبنای کار قرار گرفته است.

محمدی گفت: امروزه دوران استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق به پایان رسیده و استفاده از انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی یک ضرورت برای دستیابی به اهداف زیست محیطی جامعه می‌باشد.

او گران بودن سوخت‌های فسیلی، مقرون به صرفه بودن استفاده از انرژی خورشیدی، حفاظت از محیط زیست و رایگان بودن منبع عظیم خدادادی خورشید را از جمله علل استفاده از این انرژی برای تامین برق مورد نیاز ذکر کرد.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی شرکت برق استان اردبیل در سال ۹۸ توسعه و راه اندازی انرژی تجدید پذیر است و برای همین برنامه‌های مناسب و مدونی در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد تا به شاخص‌های ایده آل در این زمینه برسیم.

محمدی ادامه داد: تلاش می‌شود ۲۰ درصد برق مورد نیاز نهاد‌های دولتی این استان از طریق انرزی پاک تامین شود و ادارات دولتی موظف هستند اقدام لازم را برای تامین برق مورد نیاز خود از این طریق انجام دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: امروز با افتخار باید اعلام کرد که به غیر از ۱۷ آبادی زیر پنج خانوار همه شهرها، روستا‌ها و آبادی‌ها در این استان از نعمت برق برخوردارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار