کد خبر: ۳۷۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
برخی کشور‌های اروپایی سهم بسیار بیشتری در بازار‌های جهانی فروش خودرو را به خود اختصاص داده و عنوان پیشگام‌ترین کشور‌های جهان در توسعه خودرو‌های برقی را از آن خود کردند.
به گزارش برق نیوز، خودرو‌های برقی که در سال‌های اخیر به شدت از سوی مشتریان و خودروسازان مشهور در جهان مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند، توانسته اند برخلاف عمر بسیار کوتاهی که در بازار‌های جهانی داشتند، محبوبیت بالایی را برای خود دست و پا کنند به گونه‌ای که هم اکنون بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان به فکر تولید و توسعه این گونه وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست افتاده اند تا به جهان ثابت کنند که نقش پررنگی در حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا ایفا خواهند کرد.

افزایش روزافزون خودرو‌های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو‌های پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودرو‌هایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت thedriven، کشور‌های اروپایی و چین بیشترین استقبال را از خریداری و استفاده از خودرو‌های برقی و الکتریکی نشان داده اند که به نظر می‌رسد دولت و خودروسازان فعال در این کشور‌ها که به ارائه تسهیلات، تشویق و ترغیب مشتریان خودرو و توسعه زیرساخت‌های لازم برای استفاده از وسایل نقلیه پاک و برقی اقدام کرده اند، سهم بسزایی در این امر داشته اند.

حالا به تازگی آمار‌های جدید حاکی از آن است که کشور‌های نروژ، هلند، سوئیس، سوئد و اتریش از جمله کشور‌های برتر و پیشگامی هستند که بیشترین میزان فروش خودرو‌های برقی در آن‌ها به ثبت رسیده و شهروندان اهل کشور‌های مذکور نیز بیشترین استقبال را در این کشور‌ها نشان داده اند.

همچنین در این گزارش‌ها ذکر شده است که سه برند مشهور و پرآوازه بین‌المللی که به تولید خودرو‌های برقی با توان پیمایش مسافت‌های طولانی و باتری‌های قدرتمند و ایمنی بالا پرداخته اند، در این کشور‌ها از استقبال بسیار بیشتری برخوردار شده اند. این برند‌های خودرو شامل خودرو‌های برقی تولید شده توسط شرکت‌های تسلاموتورز، بی ام و و رنو است.

پیش‌تر نیز در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که کشور‌هایی نظیر نروژ، سوئد و هلند به منظور گسترش و توسعه صنعت خرید و فروش این خودرو‌های پاک، با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کرده اند.

در سال‌های گذشته، بسیاری از کشور‌های جهان از جمله در اروپا به منظور کاهش آلودگی هوا بجای خودرو‌های بنزینی، از خودرو‌های دیزلی استفاده می‌کردند، اما پس از آنکه معلوم شد خودرو‌های دیزلی هم دستکاری شده اند، فروش آن‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.

طبق آماری که سازمان وسایل نقلیه الکتریکی در نروژ ارائه داده است، میزان فروش خودرو‌های برقی و الکتریکی در سال جاری میلادی به دو برابر خواهد رسید.

طبق آمار و ارقامی که در این تحقیقات به‌دست آمده است، سهم کشور نروژ با ۱۸.۱ درصد، هلند با ۲.۳ درصد، سوئیس با ۲.۲ درصد، سوئد با ۱.۶ درصد و اتریش نیز با ۱.۲ درصد از بازار‌های فروش خودرو برآورد و اعلام شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار