کد خبر: ۳۷۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس انجمن علمی انرژی بادی ایران با تأکید بر اینکه وزارت نیرو اعلام کرده است که نرخ خرید تضمینی برق ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت گفت: علی‌رغم رشد و ۳ برابر شدن نرخ ارز، وزارت نیرو و ساتبا ۶ ماه است که هیچ اقدامی برای جبران این موضوع برای توسعه و اجرای نیروگاه‌های تجدیدپذیر خصوصی نکرده‌اند.

به گزارش برق نیوز، سیدهاشم اورعی ، در پاسخ به این سؤال که قرار بود امسال نرخ خرید تضمینی برق از انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش یابد، گفت: علی‌رغم رشد و ۳ برابر شدن نرخ ارز، وزارت نیرو و ساتبا ۶ ماه است که هیچ اقدامی برای جبران این موضوع برای توسعه و اجرای نیروگاه‌های تجدیدپذیر خصوصی نکرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو اعلام کرده است که نرخ خرید تضمینی برق ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: وزارت نیرو عمداً و به دلیل محدودیت منابع مالی این برنامه را به تأخیر می‌اندازد.

اورعی افزود: علیرغم اینکه در قانون به صراحت اعلام شده است ۱۰ درصد فروش برق به دو بخش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه برق روستایی اختصاص یابد، اما این مبالغ به خزانه رفته و سازمان برنامه و بودجه بنا به دلایلی واجب‌تر از برنامه توسعه تجدیدپذیرها، این ۱۰ درصد عملاً صرف هزینه‌های دیگر می‌کند.

رئیس انجمن علمی انرژی بادی ایران با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر متوقف شده است، گفت: در حال حاضر ۱۵ شرکت خصوصی برنامه اجرا و اقدامات اولیه خود را برای احداث نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر متوقف کرده‌اند و حتی برنامه توسعه‌ای شرکت‌های بزرگی مثل مپنا و مهباد به دلیل اینکه این برنامه به سرمایه‌گذاری ارزی نیاز دارد متوقف شده است.

اورعی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چه میزان برق توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ مگاوات نیروگاه بادی در کشور داریم که تولید برق می‌کنند و در کل ۷۱۰ مگاوات انرژی توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر (خورشیدی، بادی، زیست توده) در کشور تولید می‌شود.

به گفته وی، این ۷۱۰ مگاوات در حقیقت کمتر از یک درصد تولید برق کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
0
0
چه کنیم که زور وزارت (بی بخار) نیرو هیچوقت به سازمان برنامه نرسیده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
0
0
اینجور به نظر میرسه که مدیران وزارت نیرو دست نشانده، سازمان برنامه و بودجه هستند.
پیمان صبور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
0
0
آخه فکر نمی کردند بخش خصوصی اینقدر از این صنعت استقبال کنند، فکر می کردند به طور نمایشی یه چیزی را شروع کنند و در ادامه رها کنند.
علی
|
Netherlands
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
جناب آقای دکتر! اورعی ، عزیز جان شما از چندصد و شاید چندهزار مجوز احداث نیروگاه بادی که به نامهای شرکتهای مختلف دریافت کرده اید از پانزده سال پیش به جز یک توربین 1.5 مگاواتی دست دوم که در خواف علم کرده اید ، چند مگاوات دیگه احداث داشته اید که به خودتون اجازه استفاده از عنوان رییس انجمن علمی باد رو می دهید ؟ شما بیشتر به رییس انجمن علمی دلالی مجوز و پروانه احداث و قرارداد می خورید تا رییس انجمن علمی باد !
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار