کد خبر: ۳۷۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
میزان مصرف برق کشور در بیست و دومین روز اردیبهشت به ۴۱ هزار و ۹۹۹ مگاوات در زمان اوج مصرف افزایش یافت در حالی که پارسال در همین بازه زمانی ۳۷ هزار و ۵۴۹ مگاوات برق مصرف شده بود.

به گزارش برق نیوز، گر چه تا رسیدن به روز‌های گرم سال روز‌های کمی باقی است و هنوز کم و بیش اثری از باران‌های بهاری در برخی مناطق باقیمانده، اما میزان مصرف برق راهی متفاوت در پیش گرفته و از هم اینک گوی سبقت در مصرف را نسبت به ایام مشابه پارسال ربوده است.

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد که مصرف برق شب گذشته به عدد ۴۱ هزار و ۹۹۹ مگاوات رسیده است در حالی که میزان مصرف برق در مدت مشابه در هفته گذشته معادل ۴۰ هزار و ۳۲۵ مگاوات بوده است.

میزان مصرف برق کشور در شب گذشته نسبت به مدت مشابه هفته پیش با افزایش حدود هزار و ۶۷۴ مگاواتی مواجه شده است و نسبت به مدت مشابه در نخستین روز اردیبهشت امسال که رقم ۳۳ هزار و ۲۲۱ مگاوات  بود حدود ۸ هزار و ۷۷۸ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

این رشد مصرف در حالی صورت گرفته که هیات وزیران ۲۷ اسفند پارسال به پیشنهاد وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور، تعرفه‌های آب و برق مشترکان پرمصرف را اصلاح کرد.

هیات وزیران در جلسه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ مقرر کرد تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۹۸ سالیانه به میزان هفت درصد افزایش یابد.

«سلام امینی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره به ایرنا گفت که تلاش برای افزایش قیمت برق و آب متوقف شده است.

با این حال «داود فرخزاد» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران هیجدهم اردیبهشت در واکنش به افزایش ناگهانی مصرف برق در روز‌های گذشته، استفاده بیش از حد مردم از وسایل سرمایشی را عامل آن دانست و خواستار رعایت مدیریت مصرف آب و برق شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار