کد خبر: ۳۷۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
نخستین جایگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی در ایران توسط گروه مپنا در برج میلاد تهران در زمینی به مساحت بیش از ۷۰۰ متر مربع افتتاح شد.
به گزارش برق نیوز، این جایگاه دارای دو خط تأمین توان برای خودرو و موتورسیکلت است که در خط یک، شارژ سریع و شارژ کند نصب شده و در خط دو نیز شارژ موتور سیکلت قرار دارد.

همچنین شارژر‌ها بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی بومی سازی و ساخت داخل شده و کنترل و مانیتورینگ برای ارتباطات بالادستی بر اساس پروتکل OCPP صورت می‌گیرد.

در این ایستگاه، شارژر سریع خودرو برقی شامل یک خروجی شارژ AC با توان ۴۳ کیلووات قابل استفاده برای تمام خودرو‌های برقی استاندارد دنیا و یک خروجی شارژ سریع DC با توان ۵۰ کیلووات تحت پروتکل CHAdeMO قابل استفاده برای خودرو‌های شرق آسیا شامل خودرو‌های میتسوبیشی، کیا، نیسان و … است.

همچنین این ایستگاه دارای شارژر کند خودرو برقی با توان ۷. ۴ کیلووات است و می‌تواند همه خودرو‌های برقی استاندارد را تأمین توان کند. از سویی دیگر، جایگاه شارژ خودرو‌های برقی احداثی گروه مپنا مجهز به دو شارژر ۵.۵ کیلوواتی موتورسیکلت برقی است و به سهولت توان شارژ موتورسیکلت‌های برقی را دارد.
 

عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح نخستین جایگاه شارژ خودرو‌های برقی در برج میلاد که با حضور شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت افتتاح این جایگاه این است که برقی‌سازی در حمل‌ونقل از جمله راهکار‌های مقابله با مشکلات زیست‌محیطی شهر‌های بزرگ مانند تهران محسوب می‌شود. این مساله نیازمند زیرساخت است و زمانی که زیرساخت نباشد امکان استفاده از خودرو‌های برقی وجود ندارد.

مدیرعامل مپنا با تاکید بر اینکه مهمترین ویژگی این جایگاه صددرصد ایرانی بودن آن است، در مورد تعرفه برق اظهار کرد: در مورد تعرفه قیمت برق با مقامات مختلف در حال مذاکره هستیم، اما به صورت آزمایشی تعرفه‌ای تهیه شده است که افراد را تشویق کنند که به جای استفاده از بنزین، از برق استفاده کنند، اما در نهایت این موضوع قطعاً مشمول مقررات کشور خواهد بود.
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پل سفید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
درود بر شرکت گروه مپنا. به امید موفقیتهای آتی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار