کد خبر: ۳۸۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
وزیر نیرو گفت: خاموشی صفر و نهادینه کردن عادت مناسب‌تر مصرف، دو مقوله‌ای است که باید امسال روی آن تمرکز شود و در این سال حساسیت بیشتری راجع به عرصه پایدار انرژی وجود دارد، چراکه از یک سو با افزایش دما به عنوان یک عامل تشدیدکننده و از سوی دیگر با خوش خیالی ترسالی ناشی از بارندگی‌ها مواجه هستیم.
اردکانیان:امسال باید روی خاموشی صفر و اصلاح الگوی مصرف تمرکز کنیمبه‌گزارش برق نیوز، "رضا اردکانیان" صبح امروز یکشنبه در ارتباط ویدیو کنفرانسی با مدیران عامل برق منطقه‌ای و توزیع برق استان‌های کشور، در حضور مدیران ارشد توانیر و صنعت برق با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: فرایند تولید با ماموریت ما ارتباط مستقیم دارد و تمامی اعضا و جوارح سازمان اداری کشور باید در راستای تحقق این شعار عمل کند.
 
وزیر نیرو گفت: رونق تولید با ماموریت وزارت نیرو در عرضه انرژی پایدار ارتباط مستقیم دارد.

وی ادامه داد: در این سال حساسیت بیشتری راجع به عرصه پایدار انرژی وجود دارد، چراکه از یک سو با افزایش دما به عنوان یک عامل تشدیدکننده و از سوی دیگر با خوش خیالی ترسالی ناشی از بارندگی‌ها مواجه هستیم.

وزیر نیرو خطاب به مدیران صنعت برق افزود: خاموشی صفر و نهادینه کردن عادت مناسب‌تر مصرف، دو مقوله‌ای است که باید امسال روی آن تمرکز شود.

اردکانیان با بیان اینکه ما هر اندازه بتوانیم مصرف را مدیریت کرده در بخش‌های عمرانی هزینه کنیم موفق‌تر خواهیم بود، از مدیران صنعت برق خواست در این رابطه حضور پررنگ‌تری در عرصه‌های افکار عمومی در استان‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه ویدیو کنفرانس امروز اصلی‌ترین نماد مدیریت است، چرا که اصلی‌ترین عرصه مصرف، مدیریت وقت است.

وزیر نیرو افزود: مدیری که دغدغه چگونگی مصرف، اصلی‌ترین منبع تجدیدناپذیر در اختیار خود یعنی "وقت" را نداشته باشد، نمی‌تواند برنامه مدیریت مصرف آب و انرژی را تدوین، تصویب و اجرا کند.

اردکانیان تصریح کرد: میزان نفوذ کلام ما و تاثیر این‌گونه برنامه‌ها به اندازه‌ای خواهد بود که ما خودمان آن را باور داشته باشیم.

وزیر نیرو، زندگی مصرفی کنونی را پاشنه آشیل کشور دانست و افزود: اگر ما تحریم اقتصادی می‌شویم به لحاظ این است که عده‌ای متوجه شده‌اند در این نقطه می‌توانند ما را به نقطه تسلیم برسانند؛ که البته ما اجازه نخواهیم داد منابع انرژی کشور در غیر از ضوابط خودش مصرف شود.

وی افزود: بد مصرفی را باید اصلاح کرد و در فرآیند اصلاح این بد مصرفی، وزارت نیرو نقش بسیار مهمی دارد.

اردکانیان با بیان اینکه همانطور که برای همه منابع در اختیارمان وقت می‌گذاریم باید برای زمان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم، افزود: مدیریت زمان، مهم‌ترین موضوع در برنامه ۰۹۸ است و باور ماست که برگشت ناپذیری و نهادینه شدن سیاست‌ها را مشخص می‌کند.

وی امسال را همچون سال‌های چهار دهه گذشته سال مهمی دانست و افزود: مردادماه سال گذشته چارچوب کلی برنامه ۰۹۸ را با این فرض که سال آبی مشابهی در پیش است تنظیم کردیم، به این معنی که در سال ۹۸ نباید خاموشی داشته باشیم.

وزیر نیرو به قدردانی رئیس‌جمهور از صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: تابستان امسال زیر ذره‌بین هستیم و باید پاسدار نگاه مثبت مردم و دولت باشیم، بر همین اساس به لحاظ ساختاری و ادبیات می‌بایست مدیریت مصرف را اصلاح کنیم.

اردکانیان ادامه داد: این شاخه، یک شاخه مهمی از علم است که بیشتر به عنوان عرصه علوم اجتماعی شناخته می‌شود و همانطور که کار‌های فنی ادبیات خودش را دارد، مدیریت مصرف نیز یک کار تخصصی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل مرکز امور اجتماعی وزارت نیرو با همین نگرش افزود: باید هر چه زودتر ارتباط این مجموعه با صنعت برق توسعه یابد تا بتوانیم تاثیرگذاری مدیریت مصرف را در جامعه بالا ببریم.
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
اگر ۰۹۸ بر پایه وضع آبی مانند سال ۹۷ باشد و شما ۵۲۰۰ مگاوات حرارتی و ۱۰۰۰ مگاوات تجدید پذیر طبق برنامه باید وارد کنید معنی این برنامه اینه که بدون تکیه با ۵۰۰۰ مگاوات توان بیشتر تولیدی آبی باید ۵۹۰۰۰ مگاوات باید تولید کنید و با فرض توان آبی بیشتر امسال ۶۴۰۰۰ مگاوات حالا خواهیم دید شما آیا توان جوابگویی به بار را خواهید داشت یا نه؟ تا صدق گفتارتان روشن شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
همه اش حرفهای تکراری.... بله مدیریت مصرف علم است که قطعا شما آن را نمی دانید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
وای از این حرفهای تکراری و جملات شبه فیلسونه ایشان چقدر بدم میاد
کارشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
دکتر جان :
پله های مصرف رو حذف کنید و نرخ برق را در ساعات اوج واقعی کنید تا
همه مصرف کنندگان بتوانند از تکنولوژی های جدید مثل ذخیره ساز ها استفاده کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
چی میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از الانش که تو تهران لکه ای خاموشی داریم تازه تابستان هم نشده
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
جناب وزیر فرمودند ایرانی ها الگوی مصرف را رعایت نمی کنند و مصرف گرا هستند.
اما جناب وزیر

می دانید و بهتر از همه می دانید اروپای شما چون مدیران برقی بهتری دارند و مدیرانشان بهتر مدیریت می کنند مردم آرامش دارند.
شما عصبی شوید آیا سیب را گاز نمی زنید
آیا بی محابا نمی خورید
آیا سیستم شما بهم نمی ریزد
بله
برای ما مدیرانی می گذاری
که شیوه و نحوه انتخابشان معلوم نیست و همین شده که هر روز منتظر باز شدن درب لپ لپ شما هستیم.
مدیرانی می گذاری که هر روز یک پست به پست هایشان اضافه می شود. معاون . هیئت مدیره و ... البته این فقط یک نمونه است.
بله مدیران بی کفایت باعث حذف نخبگان و متخصصان می شوند و سرخوردگی و مصرف گرایی در جامعه بوجود می آورند و آنتروپی را دامن می زنند.
جناب وزیر من حداقل اینطور فکر می کردم
دکتر اردکانیان با تحصیلات واقعی دنیادیده حداقل به رای نمایندگان و لابی لابی گران و دروغ و کلک تن نمی دهد و برای جلوگیری از استیضاح ...
بگذریم جناب اردکانیان عزیز و محترم و دانشمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
دور وبریات هی دانشمند بارت کردن وهم برت داشته میشه شاخصه های دانشمندیت رو رو کنی؟ چرا فکر می کنی باید همه اش حرف بزنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
برگرد برو آلمان. البته همسر و دختر ایشان در لندن! هستند
سهیل
|
United States of America
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
جناب وزیر
مگه چینی ها خاموشیشون صفره که میخواهید ما صفر باشه.روزی یکساعت روشن باشه کافیه.آخه در کشورهای جهان ۱۰۰م فقط در شبانه روز یک ساعت برق دارند.بیشتر ش اصرافه وباعث تحریم آمریکا میشه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار