کد خبر: ۳۸۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۷:۵۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۸
لامپ‌های پرمصرف واحد‌های تجاری شهر تهران، توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و با همکاری اتحادیه‌های کسب وکار و صاحبان اصناف، جمع‌آوری می‌شود.

به‌گزارش برق نیوز، با توجه به تعداد قابل ملاحظه واحد‌های تجاری شهر تهران و مصرف بالای برق مورد استفاده به‌منظور تامین روشنایی موردنیاز این بخش در ساعات اوج مصرف شبانه، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، جمع‌آوری و جایگزینی لامپ‌های التهابی و پرمصرف فروشگاه‌ها و دیگر اماکن تجاری شهر تهران را در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش، برخی از واحد‌های تجاری شهر تهران، به‌رغم اطلاع‌رسانی‌های گسترده در خصوص افزایش بار شبکه توزیع برق در تابستان، لزوم مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت انرژی، همچنان از لامپ‌های التهابی کم بازده به‌منظور تامین روشنایی استفاده می‌کنند که این امر، تاثیر زیادی در افزایش مصرف برق شهر تهران به‌ویژه در ساعات ۲۰ تا ۲۳ به‌عنوان ساعت پیک شبانه دارد.

این درحالی است که استفاده از لامپ‌های کم مصرف و LED، ضمن کاهش برق مصرفی شهر تهران و کمک به پایدار بودن شبکه توزیع برق، تاثیر زیادی بر کاهش بهای برق مصرفی واحد‌های تجاری و بهبود و توسعه کسب و کار نیز خواهد داشت.

این گزارش حاکی است، به‌همین منظور، اکیپ‌های عملیاتی مناطق ۲۲‌گانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با حضور در خیابان‌های پایتخت، با اطلاع رسانی گسترده، آموزش چهره به چهره و جلب همکاری مغازه داران، نسبت به جمع آوری لامپ‌های پرمصرف التهابی وجایگزینی با لامپ‌های کم مصرف یا LED توسط صاحبان اصناف، اقدام می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کاهش مصرف برق و جلوگیری از بروز خاموشی، کاهش مخاطراتی همچون آتش سوزی ناشی از افزایش دمای کابل‌های برق، حذف نور‌های تند و زننده واحد‌های تجاری، حذف گرمای حاصل از لامپ‌های التهابی و به‌دنبال آن کاهش مصرف برق سیستم‌های سرمایشی از جمله مزایای اجرای این طرح است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار