کد خبر: ۳۸۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۸
مدیرعامل توانیر گفت:هدف وزارت نیرو این است که تولیدکنندگان ارز دیجیتال، با برق یارانه‌ای به تولید نپردازند بلکه قیمت غیریارانه‌ای برق را پرداخت کنند.

به گزارش برق نیوز، محمدحسن متولی‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص ارز‌های دیجیتال و چرایی توجه به شدت مصرف انرژی آن‌ها گفت: ایران کشوری است که به انواع مختلف یارانه دولتی در آن پرداخت می‌شود و این یارانه‌ها نیز از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی افزود: هدف وزارت نیرو این است که تولیدکنندگان ارز دیجیتال، با برق یارانه‌ای به تولید نپردازند بلکه قیمت غیریارانه‌ای برق را پرداخت کنند.

متولی زاده در ادامه گفت: بیش از ۲۲ هزار مگاوات در تابستان از سوی وسایل سرمایشی مصرف می‌شود که اگر بتوانیم با فرهنگ سازی تنظیم درجه حرارت از این مصرف بکاهیم، اقدام موثری انجام داده ایم.

وی ادامه داد: ما با بررسی‌های دقیقی که انجام داده ایم معتقدیم می‌توان ۳۰ درصد مصرف برق مردم را بدون اینکه شاخص رفاهی مردم افت کند، کاهش داد و این مهم تنها با فرهنگ‌سازی مصرف درست شدنی است.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
0
0
انچكه از سخنان مديران ارشد برق برمي ايد اين است كه تلاش ميكنند صنعت برق را مديريت كنند ولي مشكل همه ي مديران عدم شناخت مشكلات است دليل اساسي ان اين است كه اين مديران ساز و كار بازار برق را نميشناسند.
زماني كه برق صنايع براي هر كيلوواتساعت ميانگين 70 تومان بود ، اهن هم كيلويي 2000 تومان بود ولي الان اهن در هر كيلو به 5000 تومان رسيده ولي برق كه يك نهاده توليدي است در همان 70 تومان مانده است در اين بازار صاحبان صنايع دو بار سود ميكنند يكبار سود ناشي از ثابت بودن قيمت برق و دوم هزينه برقي كه بايد بالا ميرفته ولي ثابت بوده را از مصرف كننده ها ميگيرند.ضمن اينكه همان 70 تومان هم تقريبا 25 درصد قيمت واقعي برق است.در بخش كشاورزي هم همين اتفاق افتاده است يعني به بهانه افزايش قيمت دلار ، همه ي توليد كنندگان صنايع و كشاورزي و حتي بخش خدمات قيمت ها را بالا برده اند و اين در حالتي است كه قيمت برق مهمترين نهاده توليدي و خدماتي ،ثابت مانده است. در چنين فضايي قيمت برق براي صنايع به كمتر از 50 درصد كاهش يافته است يعني بجاي 70 تومان براي هر كيلووات ساعت حدود 35 توان پرداخت ميكنند. در حال حاضر مجموع برق مصرفي بخش هاي صنايع، معادن،كشاورزي و خدمات بيش از 60 درصد كل مصرف برق كشور است . مديران صنعت برق اين بحران اقتصادي را نميبينند ولي در عوض با كارهاي فصلي (تابستان) سعي دارند از ميزان خاموشي بكاهند و اين كاري است كه سالها ادامه دارد ولي مشكل را كه حل نكرده بلكه بحران را عميق تر هم كرده است.
مشكل صنعت برق كولر گازي يا بيت كوين و رفاه مردم نيست بلكه مشكل در نوع نگاه و پارادايم سيستم مديريتي است كه ناتوان از حل مشكلات است. در زمينه مديريت هم با همين بحران مواجه هستيم . صنعت برق ساز و كار مشخصي براي شناسايي و رديابي مديران در مجموعه منابع انساني ندارد اين ناتواني و غفلت را مي خواهد با فراخوان جبران كند . تمام شركت هاي بزرگ دنيا حداقل ارشيو بيش از 20 مدير توانمند دنيا را دارند . در صنعت ورزش و سينما شركت هايي كار ميكنند كه كارشان پيدا كردن استعدادهاست. ولي صنعت برق با داشتن بيش از 100 هزار نيرو ،ناتوان از انتخاب 100 مدير است . يكي ديگر از مشكلات صنعت برق فراموشي و رها سازي مديران است. در تمامي اساسنامه شركت ها دوره مديريت دو سال است ولي الان مديراني داريم كه عمر مديريتي انها 5 ، 10 ، 15 سال است. هم مديران خسته ميشوند و هم كاركنان. و داد همه را هم در اورده. در صورتيكه بيش از 120 نقطه جابجايي براي هر مدير وجود دارد. جابجايي و بركناري از الزامات بهسازي و پالايشي سيستم مديريتي است ولي صنعت برق انگار اين راهبرد ها را نميشناسد.در صنعت برق يا انتصاب داريم يا اخراج .
خلاصه اينكه همه ي اين مشكلات برخواسته از عدم شناخت و ناتواني در تحليل ساز و كار يك صنعت است .
اگر در يك شركتي 10 نفر به عملكرد مدير معترض شدند حتم بدانيد كاركرد مديريتي در گام ناكارمدي است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
جمله آخر این ناشناس خیلی جالبه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
قیمت واقعی برق یعنی چقدر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
اگر منظورتون از قیمت برق قیمت تبدیل انرژی است که الان بیشتر از اون هم بطور متوسط می گیرید اگر قیمت با سوخته چرا به نیروگاها سوخت مجانی میدید
هم وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
سلام
خواستم سوال کنم که :
مگه ارز دیجیتال ( بیت کوین) به علت غیر قانونی بودن در بیشتر کشورهای دنیا ممنوع نشده ؟
اگر جواب مثبت چرا در کشور ما فعالیت در این ضمینه آزاد؟!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
اگر برق کیلواتی 5000 تومان شود مسلما اهن کیلویی 180000 تومان خواهد شد ولی هیچ کسی نمی گوید ما ابتدا ی سرنخ گرانی را که بسیاری از خدمات دولتی است را را باید پیدا کنیم که همان عوارض غیر معمول در کشور می باشد که خود ده ها برابر سوبسید مجود در کشور خواهد بود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار