کد خبر: ۳۸۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
بخش گاز نیروگاه طرشت به ظرفیت ۲۵ مگاوات پیش از ظهر امروز توسط معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برق نیوز، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید  برق حرارتی از افزایش تولید ۲۵ مگاواتی در نیروگاه طرشت خبر داد و گفت: سرمایه مورد نیاز برای افتتاح پروژه جدید از منابع مالی صنعت برق تامین شد و میزان این سرمایه ۱۰ میلیون یورو بوده است.

طرزطلب با بیان اینکه راندمان این نیروگاه ۲۵ مگاواتی ۳۳ درصد است، خاطرنشان کرد: با افتتاح این واحد جدید ظرفیت نیروگاه طرشت به ۶۵ مگاوات می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان تهران تعداد ۹ نیروگاه برق حرارتی با ظرفیت ۶ هزار و ۳۴۵ مگاوات در مدار بهره‌برداری قرار دارد، گفت: از این تعداد دو نیروگاه با ظرفیت ۳۴۵ مگاوات در این دولت  به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: تعداد نیروگاه‌های موجود حرارتی کشور تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۸ به تعداد ۸۰ عدد و به ظرفیت ۶۳ هزارو ۹۷۱ مگاوات رسیده است.

طرزطلب ادامه داد: تا ابتدای شهریور ۱۳۹۲ ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ۵۷ هزارو ۴۲۲ مگاوات بوده است که در دولت تدبیر و امید (تا پایان تیرماه ۹۸) این رقم به ۶۵ هزار و ۸۴۱ مگاوات رسیده است.

وی در خاطرنشان کرد: تا پایان دولت دوازدهم نیز تعداد ۲۵ نیروگاه به ظرفیت ۱۰ هزار و ۴۱۸ مگاوات با سرمایه‌گذاری ۴۱۰ میلیون یورو و ۵۷۴ میلیارد تومان در بخش دولتی و ۱۴ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان در بخش خصوصی به ظرفیت برق کشور افزوده خواهد شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار