کد خبر: ۳۸۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۳ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
همزمان با سفر کاروان هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند بناب به ظرفیت ۴۵۱ مگاوات با دستور رئیس‌جمهور آغاز شد.
به گزارش برق نیوز، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی سهند اظهار داشت: ظرفیت این نیروگاه ۴۵۱ مگاوات و شامل یک توربین گازی ۳۰۷ مگاواتی است که تا تابستان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی مجموع راندمان این نیروگاه را ۵۸ درصد دانست و افزود: توربین بخار این نیروگاه نیز ۱۴۴ مگاوات ظرفیت تولید برق خواهد داشت.

وی میزان سرمایه‌گذاری جهت احداث این نیروگاه را ۲۵۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت دوم آن گازوییل می‌باشد.

حائری احداث این نیروگاه در مجاورت نیروگاه قدیمی را نوعی مزیت برشمرد و گفت: نیروگاه بخاری بناب ۶۵۰ مگاوات و نیروگاه جدید ۴۵۰ مگاوات جمعا یک هزار مگاوات به منطقه تزریق خواهد کرد و از طریق پست‌های انتقال موجود در منطقه کمک موثری به تامین برق صنایع و کشاورزی خواهد کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار