کد خبر: ۳۸۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
خودروی مسابقه برقی شرکت فولکس واگن موفق شد در پیست "نوربورگ‌رینگ" رکورد بهره‌وری را بین خودرو‌های برقی بشکند.

به گزارش برق نیوز، خودروی مسابقه برقی موسوم به "ID.R" که توسط شرکت فولکس واگن در پیست نوربرگ‌رینگ واقع در منطقه نوربورگ آلمان در ماه ژوئن آزمایش شد، فقط برای رصد عملکرد بین خودرو‌های الکتریکی نبود، بلکه این خودروساز تأیید کرده است که این خودروی مسابقه برقی رکورد بهره‌وری و بازدهی را شکسته است.

به گفته فولکس واگن، این خودرو نه تنها یک دور را در این پیست ظرف شش دقیقه و ۵.۳۴ ثانیه طی کرد، بلکه آن را سریع‌تر از خودروی پورشه ۹۱۱ GT ۳ و تنها با یک چهارم انرژی مصرفی آن پیمود.

بخشی از این اتفاق به لطف ذخیره و احیای انرژی در هنگام ترمز‌ها صورت گرفته است. خودروی آی‌دی. آر ۹.۲ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق این کار تولید کرد.

حتی ژنراتور تأمین کننده برق تعبیه شده در "ID.R" نیز سازگار با محیط زیست است و به جای بنزین که آلاینده است از گلیسیرین که تقریباً انتشار آلودگی ندارد، استفاده می‌کند.

همانطور که اغلب از چنین خودرو‌هایی انتظار می‌رود، شرکت فولکس واگن نیز تنها به دنبال نمایش آن نیست، بلکه می‌خواهد این فناوری را به تولید انبوه برساند.

فولکس‌واگن (Volkswagen) که به صورت مخفف VW نوشته می‌شود، یک شرکت خودروسازی آلمانی است که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن است. این گروه هم‌اکنون بزرگترین شرکت خودروسازی جهان محسوب می‌شود.

این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی "آدولف هیتلر" بنا نهاده شد. او از "فردیناند پورشه" تقاضا کرد خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند؛ بنابراین این شرکت تأسیس شد و فولکس‌واگن نامیده شد که در زبان آلمانی به معنای "خودروی مردم" است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار