کد خبر: ۳۸۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
هیئت وزیران به اختلاف وزارت نیرو و سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده خرید کالا‌ها و خدمات شرکت توانیر از محل درآمد‌های یارانه‌ای رسیدگی می‌کند.
به گزارش برق نیوز، به موجب قوانین بودجه سنواتی ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸، بابت مابه التفاوت نرخ تکلیفی با قیمت تمام شده، اسناد (اوراق) تسویه خزانه برای تسویه و تهاتر بدهی بانکی و بدهی مالیاتی و مطالبات فروشندگان خصوصی برق تخصیص داده شده است.

اما براساس نظر معاونت حقوقی رییس جمهور، چنانچه براساس اسناد و مدارک و مستندات احراز گردد خرید کالا و خدمات توسط شرکت‌های توزیع برق از محل درآمد‌های یارانه‌ای بوده است، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده آن منتفی می‌باشد.

همچنین براساس مصوبه مورد نظر هیئت وزیران «مبالغ پرداخت شده بابت مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات خریداری شده از محل یارانه‌ها توسط شرکت‌های توزیع برق و توانیر از محل اعتبارات تبصره (۲) ماده (۱۰۱) قانون برنامه پنجم توسعه مصوب در بودجه عمومی پرداخت خواهد شد»، اما این مساله مورد اجابت سازمان امور مالیاتی کشور قرار نگرفته است.

با عنایت به اینکه از محل اسناد مذکور، توسط سازمان امور مالیاتی کشور هیچ گونه اعتبار مالیاتی لحاظ نشده است، وزارت نیرو پیشنهاد کرده است «چنانچه براساس قوانین بودجه سنواتی ما به التفاوت نرخ تکلیفی با قیمت تمام شده، براساس تایید خزانه به صورت غیرنقدی (اسناد خزانه اسلامی یا اوراق تسویه خزانه) به شرکت‌های توزیع نیروی برق یا شرکت توانیر پرداخت شده باشد، پذیرش اعتبار مالیاتی به نسبت درآمد‌های معاف و مشمول، موضوعیت نداشته باشد.».

این پیشنهاد هم اکنون در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.
 
منبع:هیئت دولت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار