کد خبر: ۳۸۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سیستم ارتینگ از المان های حفاظت از افراد و تجهیزات است که در در هر سازه ای ساختمانی بکار می رود. ازسیستم ارتینگ برای اطمینان کامل از تناسب میان عایق انتخاب شده و پتانسیل هادی موجود در سیستم استفاده می شود .
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: سیستم ارتینگ از المان های حفاظت از افراد و تجهیزات است که در در هر سازه ای ساختمانی بکار می رود. ازسیستم ارتینگ برای اطمینان کامل از تناسب میان عایق انتخاب شده و پتانسیل هادی موجود در سیستم استفاده می شود . این سیستم باید بتواند عملکرد سریع و کاملی را در هنگام بروز هر گونه مشکل داشته باشد . یک سیستم ارتینگ خوب دارای مقاومتی  کمتر از 2 اهم است  تا بتواند در صورت بروز اتصالی جریان را سریعا  به زمین منتقل کند  این امر موجب حفاظت افراد درصورت تماس با قسمت فلزی تجهیز می شود.
پارامترهایی انتخاب  انواع سیستم ارتینگ
  • جنس زمین
  • ارتفاع از سطح دریا
  • فاصله دکل و سایت
 
انواع سیستم ارتینگ

به طور کلی سه نوع سیستم TT، TN  و IT برای ارتینگ سازه به کار برده می شود متداول می باشد. مفهوم حروف بکار رفته در نام گذاری سیستم زمین به شرح زیر است:

انواع سیستم‌های ارتینگ

 

انواع سیستم‌های اتصال زمین  مانند "نول و ارت مشترک PEN" و " نول و ارت مجزا PE – N" یا سیستم‌های سه فاز TNC، TNC-S می باشد. گاهی اوقات عبارات سیستم‌های سه فاز چهار سیمه یا پنج سیمه نیز در مجاورت نصب کنندگان سیستم‌های الکتریکی بکار می‌رود.

علامات اختصاری L۱,L۲,L۳ و یا R,S,T برای نشان دادن فاز‌ها بکار می‌رود. علامت N برای نشان دادن نول (نوترال) و علامت PE برای نشان دادن اتصال زمین (ارت) و برای نول و ارت مشترک  PEN یا NPE استفاده می‌گردد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار