کد خبر: ۳۸۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
در سفر وزیر نیرو به استان البرز، پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت و خط تغذیه آن کلنگ‌زنی و همزمان عملیات اجرایی ۱۴ پروژه پست و خطوط انتقال برق این استان آغاز شد.

به‌گزارش برق نیوز، همزمان با اولین روز از هفته دولت، با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، عملیات اجرایی پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت باغستان واقع در شمال‌غرب شهر کرج و حریم بزرگراه شهید همت در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع و اعتباری حدود ۳۳۰ میلیارد تومان آغاز شد.

"سید جلال موسوی جهرمی" معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای تهران با تشریح مشخصات فنی این طرح گفت: این طرح در سطوح ولتاژی ۴۰۰.۶۳ کیلوولت با دو ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت‌آمپری و ۶۳.۲۰ کیلوولت با دو ترانسفورماتور ۵۰ مگاولت‌آمپری برنامه‌ریزی شده و خط ۴۰۰ کیلوولت تغذیه کننده آن، ورود و خروج خط نیروگاه شهیدرجایی-پست ۴۰۰ وردآورد است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این پست و ضرورت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر آن، در فاز نخست با هدف بهره‌برداری برای نیمه اول سال ۱۴۰۰، به صورت رینگ چهار کلیدی با یک دستگاه ترانسفورماتور ۴۰۰.۶۳ کیلوولت و دودستگاه BAY ورودی ۴۰۰ کیلوولت و هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای تهران افزود: اجرای خط دو مداره به صورت ورود و خروج در خط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه شهیدرجایی، پست ۴۰۰ وردآورد است و برای احداث آن اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

موسوی جهرمی در پایان با اشاره به موضوع پاسخگویی به نیاز برق مشترکان و متقاضیان مسکونی، تجاری و صنفی منطقه در این پروژه، از دیگر اهداف و ثمرات آن به موضوع اتصال الکتریکی مستقیم شبکه برق استان البرز به شبکه سراسری ملی ۴۰۰ کیلوولت، و افزایش امنیت، پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، افزایش ظرفیت شبکه فوق‌توزیع موجود در غرب شهرستان کرج، ایجاد ظرفیت لازم برای افزایش ظرفیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه، نظیر شهرک صنعتی بهارستان، شهرک صنعتی دارویی برکت، شهرک صنعتی ماموت، نواحی صنعتی کردان، جاده قزل حصار، طاووسیه، شهرک کاووش و کمال‌شهر اشاره کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار