کد خبر: ۳۸۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
وزیر نیرو با اشاره به اینکه مناطق بدون برق کشور مربوط به عشایر کوچ‌رو و روستا‌های کمتر از ۱۰ خانوار است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت دوازدهم با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان برق ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ‌رو از طریق مولد برق خورشیدی قابل حمل تامین خواهد شد تا عشایر در زمان کوچ‌های متداول خود از نعمت برق برخوردار باشند.

به گزارش برق نیوز، "رضا اردکانیان" در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی طرح آبرسانی از سد مراش به شهر‌های دندی و ماهنشان استان زنجان و روستا‌های این منطقه با تاکید بر اینکه دستاورد‌های ۶ ساله دولت تدبیر و امید در زمینه آب و برق روستایی در سطح دنیا قابل عرضه است، ادامه داد: بر اساس آمار سازمان ملل ۲۴.۷ درصد جمعیت به ویژه در روستا‌ها به برق دسترسی ندارند، ولی در کشور ما این رقم تنها حدود ۰.۳ درصد است.

وی با اشاره به اینکه مناطق بدون برق کشور مربوط به عشایر کوچ‌رو و روستا‌های کمتر از ۱۰ خانوار است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت دوازدهم با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان برق ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ‌رو از طریق مولد برق خورشیدی قابل حمل تامین خواهد شد تا عشایر در زمان کوچ‌های متداول خود از نعمت برق برخوردار باشند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه از سال ۹۲ تاکنون هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل شده‌اند، ادامه داد: همچنین در این مدت هر ۴۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر ۹۰ روز یک تصفیه‌خانه بزرگ آب شهری افتتاح شده است.

اردکانیان با اشاره به اینکه تا پایان امسال هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا انتهای سال ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب در ۱۶ استان و ۱۲ تصفیه‌خانه بزرگ آب آشامیدنی در ۹ استان کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال یک‌هزار و ۱۲۴ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل خواهند شد، اظهار کرد: در بخش برق نیز تا پایان امسال ۱۳ نیروگاه جدید به بهره‌برداری خواهد رسید تا در مجموع سه هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده برق کشور افزوده شود.

وزیر نیرو در پایان گفت: هم اکنون وزارت نیرو در استان زنجان یک‌هزار و ۲۱۹ پروژه مختلف آب و برق با اعتباری بالغ‌بر پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد که میزان پیشرفت این طرح‌ها در حال حاضر به ۴۶ درصد رسیده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار