کد خبر: ۳۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳:۱۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
عوارض ۱۰ درصدی قبوض برق سالانه بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار را ایجاد می‌کند که نزدیک به هزار میلیارد آن به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص می‌یابد. دولت نیز فعلاً بهترین شیوه حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر را خرید تضمینی برق دانسته و بر همین اساس با وضع یارانه حمایتی روی برق خریداری شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر، سرمایه‌گذاران را به این حوزه تشویق کرده است.
سرویس انرژی‌های تجدیدپذیر برق نیوز: مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کرده تا در قبض‌های برق مشترکین عوارضی برای توسعه و حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر و برق روستایی وضع شود که این عدد فعلاً ۱۰ درصد تعیین شده است. عوارض ۱۰ درصدی قبوض برق سالانه بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار را ایجاد می‌کند که نزدیک به هزار میلیارد آن به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص می‌یابد. دولت نیز فعلاً بهترین شیوه حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر را خرید تضمینی برق دانسته و بر همین اساس با وضع یارانه حمایتی روی برق خریداری شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر، سرمایه‌گذاران را به این حوزه تشویق کرده است.

نیروگاه‌های کوچک در همه جای دنیا مورد حمایت ویژه‌تر قرار گرفته و بیشترین یارانه‌ها را روی نیروگاه‌های کوچک لحاظ می‌کنند.

در ایران نیز نیروگاه‌های کوچک تا ۱۰۰ کیلووات که نیروگاه‌های انشعابی نیز نامیده می‌شوند این حمایت‌ها را دارند. در شرایط فعلی قیمت تمام شده احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی طوری است (حدوداً ۸ تا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر کیلووات) که در صورت عدم خرید تضمینی برق، به‌ندرت رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش وجود خواهد داشت.

تعرفه خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر ابتدا از ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ توسط وزیر نیرو ابلاغ شد که هنوز تاریخ انتشار خبر نیز همان ابلاغیه و قیمت‌های خرید پابرجاست.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار