کد خبر: ۳۸۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
مدیر امور انتقال نیروی تهران ۲ از همکاری شرکت برق منطقه‌ای تهران با دو شرکت دانش بنیان برای ساخت ربات بازرس تونل با هدف بازرسی شبانه روزی کانال ها، تاسیسات و کابل‌های انتقال نیرو، خبر داد.
به گزارش برق نیوز، مدیر این امور از همکاری شرکت برق منطقه‌ای تهران با دو شرکت دانش بنیان برای ساخت ربات بازرس تونل با هدف بازرسی شبانه روزی کانال ها، تاسیسات و کابل‌های انتقال نیرو، کاهش خطرات برای نیروی انسانی در اثر وقوع حوادث احتمالی، کاهش هزینه‌ی نگهداری کانال خبر داد.

 سید اسماعیل موسوی مقدم در مورد این پروژه عنوان داشت: برای پایش خودکار و هوشمند وضعیت کانال خطوط انتقال نیرو و تاسیسات آن دفتر تحقیقات و برنامه ریزی با هماهنگی این امور، اقدام به عقد قرارداد با دو شرکت دانش بنیان  (وابسته به پارک علم و فناوری پردیس) جهت ساخت ربات بازرس تونل نموده است و این دو شرکت پس از اعلان فراخوان از بین چندین دانشگاه و شرکت دانش بنیان معتبر انتخاب شدند.

موسوی در باره شکل کار این ربات گفت: عملکرد این ربات‌ها در کانال‌های قورخانه- آزادگان (به طول ۱۲ کیلومتر) و قورخانه- شوش (۴ کیلومتر) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. از این ربات‌ها جهت پایش وضعیت تاسیسات کانال‌ها و کابل ها، بازدید ترموویژن از مفصل ها، شناسایی محل نفوذ آب و شناسایی ورود افراد غیر مجاز استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: طراحی این ربات‌ها به گونه‌ای است که به تحلیل داده‌های جمع آوری شده پرداخته و در صورت وجود موارد غیرعادی، به مرکز کنترل که در پست واقع است، آلارم و هشدار فرستاده می‌شود.

وی با اشاره به موانع و مشکلات اجرای این پروژه افزود: با توجه به پیشرفته بودن قطعات این ربات‌ها که در خارج از کشور و دردست تولید کنندگان معدودی قراردارد و با توجه به مشکلات ارزی موجود، وارد کردن قطعات و گارانتی آن‌ها ممکن است با مشکل مواجه شود؛ اما اجرای چنین پروژه‌ای می‌تواند با کنترل وضعیت تاسیسات کانال و کابل‌های انتقال نیرو، بازدید ترموویژن از مفصل ها، شناسایی محل نفوذ آب و شناسایی ورود افراد غیر مجاز، از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری و افزایش پایداری شبکه را به دنبال خواهد داشت.

مدیر امور انتقال نیروی تهران ۲ در پایان با اشاره به ارزش ۲.۵ میلیاردی و پیشرفت ۲۵ درصدی این پروژه پیش بینی کرد تا خرداد سال ۹۹ به طول انجامد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار