کد خبر: ۳۹۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: نیروگاه‌هایی که برق خود را در بورس انرژی عرضه کنند، از ۱۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.
به گزارش برق نیوز، علی حسینی گفت: با توجه به تعیین نرخ ترانزیت برق امکان معاملات برق صنعتی که از ابتدای شهریور امسال، در بورس انرژی فراهم شد، شرکت‌های صنعتی که مصرف کنندگان بزرگ بالای ۵ مگاوات هستند می‌توانند به صورت مستقیم، برق مصرفی خود را از نیروگاه‌های عرضه کننده در بورس، خریداری کنند.

وی ادامه داد: این معاملات مزیت زیادی برای نیروگاه‌ها به همراه دارد؛ به طوری که این نیروگاه‌ها از ۱۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود و همچنین تفاوت قیمتی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان هم برای مصرف کنندگان در معاملات بورس انرژی، وجود دارد.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: مصرف کنندگان می‌توانند برق مصرفی خود را با قیمت مناسب تری از بورس انرژی خریداری کنند؛ ضمن اینکه تمام نیروگاه‌های خصوصی که در بورس انرژی پذیرفته شدند و همچنین تعداد زیادی از نیروگاه‌های دولتی که در بورس انرژی پذیرفته شدند، می‌توانند برق تولیدی خود را از طریق بورس عرضه نمایند.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار