کد خبر: ۳۹۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷:۲۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی روستای فهرج استان یزد با تولید تجمعی برق به میزان ۱۶ گیگاوات‌ساعت در سال با حضور وزیر نیرو و تعدادی از مدیران صنعت آب و برق استان و مردم منطقه افتتاح شد.

به گزارش برق نیوز،همزمان با سفر وزیر به یزد نیروگاه خورشیدی این استان در روستای فهرج به ظرفیت ۱۰ مگاوات و تولید تجمعی برق به میزان ۱۶ گیگاوات‌ساعت در سال افتتاح شد.
 
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی استان یزد در روستای فهرج از طریق فرآیند قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مساحت ۲۰ هکتاراحداث شده است.
 

این نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با صرف  ۶۰۰ میلیارد ریال به مدت ۲ سال در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث و به بهره‌برداری رسید.

 واحد یادشده با نصب ۳۷۰۲۶ پنل ۲۷۰ وات به‌ صورت پایه متحرک اجرا و با نصب چهار دستگاه ترانسفورماتور به پست فوق‌ توزیع فهرج متصل شده است.

این نیروگاه مجموعاً برای ۷۵ نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری بطور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

نیروگاه خورشیدی فهرج یزد از انتشار ۱۳۷۱۲ تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری کرده و به میزان چهار هزار و ۳۷۲ مترمکعب سالیانه در مصرف آب صرفه‌جویی به‌عمل آورده است. هم‌چنین با بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی سالیانه از مصرف پنج میلیون و ۶۴ مترمکعب گاز طبیعی اجتناب خواهد شد.

تاکنون ۹ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در استان یزد با مجموع ظرفیت ۶۵،۵ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است. هم‌چنین تعداد ۹۳ واحدِ نیروگاهیِ خورشیدیِ مقیاس کوچک پشت‌بامی در این استان احداث و به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
0
سلام مدیر , روز جمعه تون بخیر باشه.
در سایت های مدیریت برق ایران , از چه ورژنی از نرم افزار PLC استفاده میشه..منظورم اسم و نوع و ورژن هست؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار