کد خبر: ۳۹۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸
مشاور وزیر نیرو و مسئول ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو گفت:۴۰ گروه فنی و مهندسی جهت ارائه خدمات در زمینه آب و برق به مرز‌های چهارگانه و شهر‌های نجف، سامرا، کاظمین و کربلا اعزام شده و آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی وجود دارد.
به گزارش برق نیوز،  مشاور وزیر نیرو و مسئول ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو، از ایجاد پنج قرارگاه ثابت در پایانه‌های مرزی "خسروی"، "مهران"، "چذابه"، "شلمچه" و شهر‌های زیارتی عراق به منظور انسجام در ارائه خدمات صنعت آب و برق به زائران اربعین حسینی خبر داد.
 
"سیدیعقوب محمد مرادی" ، با اشاره به حذف روادید در ایام اربعین و احتمال افزایش جمعیت زائران اربعین در سال جاری از ۲ میلیون سال گذشته به ۴ میلیون نفر در سال جاری گفت: ۴۰ گروه فنی و مهندسی جهت ارائه خدمات در زمینه آب و برق به مرز‌های چهارگانه و شهر‌های نجف، سامرا، کاظمین و کربلا اعزام شده و آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی لازم برای ارائه خدمات صنعت آب و برق از طریق ایجاد یک قرارگاه در پایانه مرزی "میرجاوه" برای خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی و کشمیری عازم عتبات مقدس ایجاد شده است، افزود: این قرارگاه آمادگی خدمات‌رسانی آب و برق به تعداد ۱۰۰ هزار نفر در این پایانه مرزی را دارد.

مشاور وزیر نیرو همچنین از راه‌اندازی ۱۱ دستگاه بسته‌بندی آب جرعه‌ای در مرز‌های خروجی کشور و شهر‌های زیارتی عراق خبر داد و گفت: به‌منظور تامین آب بهداشتی زائران، دو حلقه چاه آب بهداشتی در مسیر پایانه مرزی مهران نیز راه‌اندازی شده است.

مرادی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های وزارت نیرو تامین آب با کیفیت و بهداشتی است، اظهار کرد: به‌منظور تامین آب بهداشتی زائران، استقرار آزمایشگاه سیار میکروبی و شیمیایی آب در مرز‌ها پیش‌بینی شده است.

نصب و راه‌اندازی تعداد ۱۸۰۰ حمام صحرایی در پایانه‌های مرزی خسروی، مهران، چذابه، شلمچه و شهر‌های نجف و کربلا، پیش‌بینی دستگاه یخ‌ساز در پایانه مرزی مهران، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه روشنایی ۶۵۰ هکتار پارکینگ و ۱۲۰ کیلومتر روشنایی منتهی به پایانه‌های مرزی و پیش‌بینی توزیع تعداد ۵ میلیون بسته آب جرعه‌ای و استقرار ۸۵ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در مرز‌های خروجی به کشور عراق نیز از دیگر اقدامات ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو در تسهیل تردد زائران اربعین حسینی است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار