کد خبر: ۳۹۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه برای بازسازی صنعت برق سوریه امکانات وسیعی مورد نیاز است، گفت: در این ارتباط کشور‌های مختلفی علاقمند مشارکت هستند؛ از مناسب‌ترین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی، مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی سایر کشورهاست که در این بازار حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش برق نیوز، «رضا اردکانیان» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: بعد از پایان جنگ در سوریه، حضور شرکت‌های ایرانی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: یک نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی در لاذقیه سوریه به بخش خصوصی ایران واگذار شده که با سرمایه گذاری مشترک در حال احداث است.

وزیر نیرو گفت: خدمات فنی و مهندسی ایران به ویژه در صنعت برق و تا حدود زیادی در صنعت آب، در صدر صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور و منطقه قرار دارد.

، ارزش نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه ۴۱۱ میلیون یورو اعلام شده که توسط شرکت مپنا در لاذقیه سوریه ساخته می‌شود.

بر اساس تفاهم‌نامه مشترک ایران و سوریه، واحد گازی اول این نیروگاه در ۱۵ ماه، واحد گازی دوم در ۲۴ ماه و واحد بخاری این نیروگاه ظرف ۳۴ ماه تکمیل شود.

علاوه بر این، بیش از ۸۰۰ مگاوات نیروگاه‌های مختلف در سوریه برای بازسازی و تعمیرات معرفی شده است و شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند در این زمینه‌ها کار را به مراحل نهایی و امضای قرارداد برسانند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار