کد خبر: ۳۹۲۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
"همبندی مبتنی بر الکترود زمین فنداسیون" همبند کردن میلگرد‌های فنداسیون نه با هدف همبندی بلکه با هدف ایجاد الکترود زمین در بتن است که آن مبنای همبندی زمین عملیاتی، صاعقه و تاسیسات با هم خواهد شد. اما "همبندی فنداسیون مبتنی بر الکترود"، همبندی میلگرد‌های بدون دسترسی است که در نهایت به یک الکترود زمین میله ختم می‌شوند.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، "همبندی مبتنی بر الکترود زمین فنداسیون" همبند کردن میلگرد‌های فنداسیون نه با هدف همبندی بلکه با هدف ایجاد الکترود زمین در بتن است که آن مبنای همبندی زمین عملیاتی، صاعقه و تاسیسات با هم خواهد شد. اما "همبندی فنداسیون مبتنی بر الکترود"، همبندی میلگرد‌های بدون دسترسی است که در نهایت به یک الکترود زمین میله ختم می‌شوند. در اولی بتن به عنوان یک نعمت که به وفور موجود است دیده شده و استفاده نکردن از آن کفران نعمت است دومی استفاده نکردن از میلگرد ساختمان برای ایجاد یک شبکه همبند کفران نعمت است.
 
مقایسه همبندی مبتنی بر الکترود زمین فنداسیون با همبندی فنداسیون مبتنی برالکترود زمین
 
در "الکترود زمین فنداسیون" ما با یک الکترود زمین گسترده طرف هستیم که عمر طولانی مثلا ۵۰ ساله دارد. اما در "همبندی فنداسیون" ما با یک شبکه همبند وبا مسیر‌های موازی که منجر به فرکانس و راکتانس پایین می‌شود طرف هستیم و برای نیل به EMC بهتردر سیستم نیروی TNS تلاش می‌کنیم در اینجا عدم دسترسی به میلگرد‌ها که شرط همبندی سنتی بود دیگرمنتفی است حتی شاید اتصالات معمول میلگرد‌ها با سیم برای EMC کافی باشد.
 
در دستورالعمل همبندی میلگرد ساختمان ظاهرا باید ساختمان و کف آن از زمین ایزوله باشد و با توجه به اینکه بطور معمول بتن ساختمان‌ها با کف زمین و خاک در تماس هستند عدم اشاره به این موضوع باعث شده متخصصین "همبندی فنداسیون" را "الکترود زمین فنداسیون" فرض کنند. چرا که الکترود زمین فنداسیون و بتن آن باید با کف زمین در تماس باشد. حال سوال اینجاست آیا ساختمان‌های متداول شهری با سیستم TN-S نیاز بیشتری به اجرای "الکترود زمین فنداسیون" دارند یا "همبندی فنداسیون"؟ چرا که این هر دو با هم در یک جا جمع نمی‌شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار