کد خبر: ۳۹۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
وزیر نیرو با اشاره به سفر این هفته رئیس‌جمهور و مقامات ارشد کشورمان به ارمنستان، گفت: در جریان این سفر و دیدار مسئولان دو کشور مقرر شده است خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان تا زمستان سال آینده به بهره‌برداری برسد و حدود یک‌هزار مگاوات به ظرفیت انتقال برق دو کشور افزوده شود.
به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دستاورد‌های سفر این هفته رئیس‌جمهور و مقامات ارشد کشورمان به ارمنستان پرداخت و افزود: این سفر به دعوت سران کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای شرکت در اجلاس شورای عالی این اتحادیه و به میزبانی نخست وزیر ارمنستان صورت گرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه ایران از پنجم آبان امسال وارد این اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد شد، ادامه داد: پس از پیوستن ایران به این اتحادیه حدود ۸۴۰ قلم کالا از سوی دو طرف مشمول تعرفه ترجیحی شده و تعرفه بخشی از کالا‌ها نیز صفر خواهد شد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بیش از ۵۰۰ کالا برای کشور ما و حدود ۳۰۰ کالا نیز برای کشور‌های عضو این اتحادیه دارای تعرفه‌های ترجیحی و یا صفر خواهند شد.

اردکانیان تاکید کرد: در صورت رعایت الزامات موجود در این بخش، پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا فرصت بسیار بزرگی برای کشورمان خواهد بود. مسئله بسیار مهم در این زمینه آمادگی بخش خصوصی است. تولیدکنندگان و تجار ما می‌بایست در فرصت باقی مانده تا پیوستن ایرن به اوراسیا از طریق تشکل‌های صنفی مرتبط با حوزه فعالیت خود و یا اتاق‌های بازرگانی و سازمان‌های دولتی مسئول در جریان جزئیات این مهم قرار بگیرند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه پیوستن ایران به اوراسیا در دوران تحریم نقش بسیار تعیین کننده‌ای را برای افزایش اشتغال در کشور ایفا خواهد کرد، ادامه داد: سازمان‌های مهمی نظیر گمرک، بانک مرکزی، حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی در خزر، سازمان‌های استاندارد و نیز توسعه تجارت خارجی جزو دستگاه‌های هستند که نیازمند فراهم کردن مقدمات عملیاتی کردن این الحاقیه هستند.

وی افزود: ایران از آبان‌ماه امسال یک فرصت حداقل سه ساله دارد تا این الحاق موقت را به شکل دائمی دربیاورد؛ به صورتی که تمامی کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران می‌توانند به صورت یک منطقه آزاد تجاری عمل کنند.

اردکانیان با اشاره به اینکه وزارت نیرو مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان است، عنوان کرد: در دیدار رئیس‌جمهور کشورمان با نخست وزیر ارمنستان تسریع در احداث خط سوم انتقال برق میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شده است تا زمستان سال آینده این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از این طرح هزار مگاوات دیگر به ظرفیت انتقال برق دو کشور افزوده خواهد شد، بیان کرد: همچنین مسئله تهاتر گاز با برق ایران، تمدید قرارداد فعلی تا ۲۰ سال آینده و توسعه تهاتر گاز با برق و کالا جزو موارد دیگری بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
تعرفه ترجيحي باعث شد تا در اين زمينه كمي مطالعه كنم در انتها به اين نتيجه رسيدم كه همه ما در سازمان با ترجيهات مختلفي روبرو هستيم . مديرعامل ترجيح ميدهد با حساب ذخيره پرسنل در بانك رسالت پس انداز كند تا پرسنل بتوانند از اين محل تسهيلات استفاده نمايند ولي بعد معلوم ميشود مدير بانك باجناق مدير عامل است و بيشترين تسهيلات را خودش با معاونينش گرفته اند .يا در اقدامي ديگر طي رضايت نامه كتبي از پرسنل بخشي از حقوق انها را در بانك صادرات پس انداز نموده تا از محل ان پرسنل بتوانند وام بگيرند ولي بعد كاشف بعمل امد بيشترين تسهيلات را خود مدير عامل و همراهانش گرفته اند.مدير عامل ترجيح ميدهد بجاي نخبگان شركت كه انها را كنار گذاشته از استاد خودش اقاي ... در دوره دكترا بعنوان مشاور استفاده نمايد و قراردادهاي ترجيحي در زمينه تحقيقات با ان منعقد نمايد. مدير عامل با شركت ... قرارداد ترجيحي شفاهي مي بندد تا خانمش بشود معاون و نماينده بشود معاون شركت برق. مدير عامل ترجيح ميدهد هر سال شركت ز... براي 1500 پرسنل كت و شلوار بدوزد و هزينه ان از حقوق پرسنل پرداخت ميشود و اگر كسي تبعييت نكند به جرم نداشتن لباس متحدالشكل مشمول كسر اضافه كار ميشوند.مدير عامل ترجيح ميدهد بجاي حفظ منافع شركت به منافع خود بيانديشد او خواست با خريد تجهيزات از زيمنس به خارج سفر كند ولي وزارت نيرو فهميد و جلويش را گرفت. در اعتراض اپراتورها به استخدام مدير عامل ترجيح داد بجاي گفتگو از حربه زور و گرفتن تعهد اقدام كند ولي مدير حراستش بركنار شد و معاون منابع انسانيش هم در صف انتظار بركناري است.مدير عامل ترجيح مي دهد بجاي مشاركت نيروهاي نخبه و توانا و كارا در شركت از ادمهاي درجه 3 و 4 استفاده نمايد تا راحت بتواند منافع خود را حداكثر كند نه منافع سازمان را. سرانجام اينكه مدير عامل منافع خودش را به منافع شركت ترجيح ميدهد اين يعني شروع فساد .توانير بجاي اينكه مانع بروز فساد شود منتظر مي ماند تا بعدا فاسد را بگيرد. وجود واحدهاي نظارتي مثل حراست و بازرسي كه فلسفه وجوديشان جلوگيري از فساد است بسيار كم كار هستند. اگر كبد و كليه درست كار نكنند فرد(سازمان) بيمار و درمانده خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
0
جناب دكتر اردكانيان از فرمايش جنابعالي در مورد تعرفه ترجيحي اين بر مي ايد كه دو كشور سعي ميكنند همديگر را تقويت و حمايت كنند ايكاش اين تفكر را در اداره وزارت نيرو بكار مي گرفتيد متاسفانه بسياري از مديران عامل شركت ها براي بقاي خود حاضرند سازمان را نابود كنند در دوره مديريت چهار ساله برق منطقه اي ... تمام تلاش مدير عامل جلوگيري از قدرتمند شدن رقبا و در تصوير كلي كاركنان بود مدير عامل تمام تلاش خود را معطوف به بركناري ، مهاجرت و جابجايي كاركنان رقيب نمود اين افراد كساني هستند كه ميتوانند براي شركت ثروت توليد كنند . نيروي انساني مانند بادهاي تغيير هستند بعضي ها ديوار ميسازند و بعضي هم اسياب بادي.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار