کد خبر: ۳۹۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸
معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی گفت:سهم مصرف سوخت مایع نیروگاه‌ها از ۴۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۲ درصد در پایان سال ۹۷ کاهش یافت که این مهم جز در سایه همکاری مناسب وزارتخانه‌های نفت و نیرو محقق نمی‌شد.
به گزارش برق نیوز، هوشنگ فلاحتیان در آیین امضای قرارداد برق‌دار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت توانیر گفت: سهم مصرف سوخت مایع نیروگاه‌ها از ۴۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۲ درصد در پایان سال ۹۷ کاهش یافت که این مهم جز در سایه همکاری مناسب وزارتخانه‌های نفت و نیرو محقق نمی‌شد.

وی با اشاره به موضوع قرارداد امروز مبنی بر برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی گفت: اتصال چاه‌های کشاورزی به شبکه برق از مطالبات جامعه کشاورزان عزیز کشور است و امیدواریم با اجرای این قرارداد بتوانیم این نیاز کشاورزان را تا حدودی پاسخگو باشیم.

معاون امور برنامه‌ریزی وزارت نفت ادامه داد: اگرچه ارائه برق به بخش کشاورزی با قیمت یارانه‌ای که حدودا یک‌پنجم قیمت تمام‌شده آن است صرفه اقتصادی ندارد، اما با توجه به مصرف نفت‌گاز در چاه‌های دیزلی و قیمت چند برابری نفت‌گاز نسبت به گاز طبیعی، در مجموع به نفع اقتصاد ملی خواهد بود که با استفاده از گاز در مسیر تولید برق، از میزان مصرف نفت‌گاز کاسته شود. این اقدام به نفع محیط زیست کشور هم خواهد بود.

فلاحتیان عنوان کرد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مجموع حدود ۲۰۰ هزار حلقه چاه کشاورزی به شبکه برق متصل شده است و همچنان حدود ۲۰۰ هزار حلقه چاه از نفت‌گاز استفاده می‌کنند که بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، در این مرحله برق‌دار کردن ۱۰۰ هزار حلقه چاه هدف‌گذاری شده است.

وی یادآور شد: به‌طور طبیعی چاه‌های کشاورزی که دارای پروانه هستند، در اولویت برق‌رسانی قرار دارند.

فلاحتیان امضای قرارداد بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و توانیر را فتح بابی دوباره برای همکاری هرچه بیشتر وزارتخانه‌های نفت و نیرو برشمرد و اعلام کرد: وزارت نفت در طرح برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی از همکاری بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید استقبال می‌کند.
منبع: ایلنا
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
درود بر فلاحتیان بزرگ در زمان ایشان حقوق و مزایای پرسنل رشد خوبی داشت ولی با امدن اردکانیان و حایری حقوق و مزایا مشمول مدیریت مصرف شد و رشد نزولی در پیش گرفت، اگر اردکانیان از کاهش صحبت میکنه منظور حقوق است نه برق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
فرق آقای فلاحتیان با اقای اردکانیان در مدیریت:
فلاحتیان فرد غیر سیاسی است که برای رسیدن به پست فعلی، در طول دوران خدمت همه مراحل مدیریتی را طی کرده و همیشه هم کارنامه عالی داشته ولی اردکانیان فرد سیاسی است که فارغ از توانایی، کرسی مدیریت را بخاطر سیاسی به او داده اند.
فلاحتیان فردی عمل گرا، پیشرفت گرا وبازسازی گرا و صاحب سبک نوین مدیریتی با نگاه اقتصادی توسعه گرا. ولی اردکانیان فردی کاملا نظری و تئوریک و همچون افراد سیاسی طالب مصاحبه و سخنرانی است، سخنرانی هایی که با واقعیت های جامعه خیلی نا اشنا است.
با این روش تیپ شناسی واقعی، می توان نتیجه گرفت وزارت نیرو نیازمند مدیری امثال اقای فلاحتیان می باشد و امثال اقای اردکانیان برای کارهای تبلیغی، رسانه ای و سخنگویی مناسب است. اگر کار بر اساس تخصص و توانمندی تقسیم شود حتمن فلاحتیان وزیر نیرو خواهد بود و اردکانیان سخنگوی دولت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
جدای از زنده باد و مرد بادی که در کامنت های خوانندگان رایج است و نمی دانم جایگاهش در یک سایت تخصصی چیست! آقای مهندس فلاحتیان فرموده اند که برقدار کردن چاههای کشاورزی به نفع محیط زیست است. دوستانی که با کارکرد چاه کشاورزی آشنا هستند می دانند که تامین سوخت برای موتور چاه که از دید صاحب چاه معضل مهمی است، از دید حاکمیت کشور ترمزی است برای برداشت بی رویه آب. با برقی شدن چاه در حالی که صاحب چاه در خواب ناز فرو رفته است، موتور برقی به لطف وزارت نیرو آخرین قطره های آب را از دل زمین بیرو می کشد و دشتی خشک را بر جای می گذارد که پیامد آن فرونشست های وحشتناکی است که حتما این روزها در خبرها می خوانید.
این کلاه را یک بار نفتی ها سر برقی ها گذاشتند و نمی دانم چرا بار دوم وزارت نیرو از این سوراخ گزیده شده است.
عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
0
سلام مسئولین محترم برق نیوز خسته نباشید جهت انعکاس حقایق :مشکلات وزرات نیرو از زمانی شروع شد که همه چیز رفت بسوی سیاست بازی انتخاب مدیران عامل شرکتها رو ملاحظه فرمایید در زمان ایشان با خود رایی مدیرعامل خوزستان وکهکیلویه واردبیل وقزوین وقم وغرب مازنذان و......انتخاب شدند یکی با دوسال سابقه کار یکی با یک سال سابقه کار حالا پس از چند سال یکی پس از دیگری بدلیل نداشتن شرائط مدیر عاملی اختلاس زدوبند و..... کنار گذاشته می شوند چرا ؟اما تا بحال شده علت را بررسی کنند این همه هزینه برای مردم درست کردند را چه کسی پاسخگو خواهد بود نماینده ای که با زد وبند وهوچی گری در محل انتخابیه اش نمی گذارد افراد لایق سر کار بیایند وفقط بدنبال منافع شخصی خود است همین خواهد شد در خوزستان بعلت اختلاس واهسته اهسته در سایر شرکتها هم تا (دیر نشده) همین اتفاقات افتاده اما بر روی انها با همدستی .....سرپوش می گذارند تا به سازمانهای ذی صلاح انعکاس .پیدا کند اما نمی شود وبلاخره ورود پیدا خواهند کرد و همانهایی که .... اقدام نموده اند در پیشگاه خدای متعال پاسخگو خواهند شد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار