کد خبر: ۳۹۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸
معاون اول رییس جمهور با اشاره به کار‌های بزرگی که در بخش آب و برق کشور انجام شده است، گفت: کارشناسان در سال‌های گذشته نسبت به خاموشی در تابستان و حتی مشکلات آبرسانی هشدار می‌دادند، اما هنر دوستان ما در وزارت نیرو این بود که نه تنها در این سال‌ها دچار خاموشی و یا کم‌آبی موثری نشدیم بلکه توانستیم صادرات برق نیز به کشور‌های همسایه از جمله عراق و افغانستان داشته باشیم.
به‌گزارش برق نیوز، اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در مراسم بهره‌برداری طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند گفت: در همه بخش‌ها از نفت، نیرو، کشاورزی، فلزات و معادن، راه و شهرسازی طرح‌های خوبی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم بتوانیم در رفع دغدغه زندگی و معیشت مردم نیز گام‌های موثری برداریم تا مردم از آرامش بهتری برخوردار شوند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کار‌های بزرگی که در بخش آب و برق کشور انجام شده است، گفت: کارشناسان در سال‌های گذشته نسبت به خاموشی در تابستان و حتی مشکلات آبرسانی هشدار می‌دادند، اما هنر دوستان ما در وزارت نیرو این بود که نه تنها در این سال‌ها دچار خاموشی و یا کم‌آبی موثری نشدیم بلکه توانستیم صادرات برق نیز به کشور‌های همسایه از جمله عراق و افغانستان داشته باشیم.

جهانگیری با بیان این که ایران می‌تواند قطب بزرگ تولید برق در منطقه باشد اظهار داشت: ما با صادرات برق نه تنها دغدغه مردم کشور‌های همسایه را برطرف کرده‌ایم، بلکه توانسته ایم ارز حاصل از فروش برق را به کشور بیاوریم.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که یکی از ظلم‌های بزرگی که در حق کشور، ملت و نظام و در آخر در حق دولت شد تبلیغات منفی در این باره بود که هیچ اقدام و طرح عمرانی در کشور انجام نشده است گفت: متأسفانه با سیاه نمایی و در بوق و کرنا کردن این موضوع که وضع کشور خیلی بد است طوری جا انداختند که حتی مدیران دولتی از بیان اتفاقات و دستاورد‌ها هراسان هستند.

جهانگیری ادامه داد: این در حالی است که در دولت تدبیر و امید تنها در حوزه آب‌های مرزی ۸ میلیارد دلار معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد و طرح‌هایی به بهره‌برداری رسید که در سال‌های قبل انجام آن تصوری واهی تلقی می‌شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به خاطره‌ای از پخش فیلمی از آبرسانی به یکی از روستا‌ها در یکی از جلسات شورای عالی آب و تأثر حاضران از مشکلات مردم در این زمینه گفت: به واقع کار عمیقی انجام شد و تنها در سال ۹۵ نزدیک به سه هزار روستا از آب پایدار برخوردار شده‌اند؛ با موافقت رهبر معظم انقلاب در برداشت از حساب صندوق توسعه ملی این روند هر سال افزایش یافت و امروز میلیون‌ها نفر از روستاییان کشور از آب سالم آشامیدنی برخوردارند.

جهانگیری به افتتاح طرح آبرسانی بیرجند اشاره کرد و گفت: بیرجند شهری استراتژیک و راهبردی در شرق کشور است و نمی‌توان نسبت به آب آشامیدنی آن بی توجه بود، خوشبختانه این طرح در شروع این سفر به بهره برداری رسید و امیدوارم بتوانیم در حل مشکلات و توسعه استان خراسان جنوبی گام‌های بلندتری برداریم.

معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد طرح‌های آبرسانی سازگار با مناطق کویری و نیمه خشک کشور نظیر خراسان جنوبی با قوت ادامه یابد، زیرا آب نیاز اصلی توسعه است و باید برای تأمین و استفاده قطره قطره آن برنامه ریزی کرد.

جهانگیری با بیان این که باید برای توسعه خراسان جنوبی فکر جدی داشته باشیم بر احیای قنوات و سرمایه گذاری مطلوب در حوزه آب و فاضلاب استان تأکید و اظهار امیدواری کرد با یکی شدن متولی آب و فاضلاب شهر و روستا شاهد حل مشکلات روستا‌ها در این زمینه و کوچکتر و کارآتر شدن دولت در حوزه آب و فاضلاب شهر و روستا باشیم.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
امیدوارم این طرح مثل مخزن هشتگرد قبلا افتتاح نشده باشد.!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
اوضاع اقتصاد کشور بعلت کاهش شدید ارزش پول، تورم و بیکاری، خوب نیست و مردم هم از اوضاع اقتصادی راضی نیستند تا زمانی که از مردم سوال نشود کسی نارضایتی را بیان عمومی نمیکنند مگر اینکه داستان کاسپین، پدیده و صندوق فرهنگیان باشد. در وزارت نیرو هم اوضاع همین گونه است، بعد از هر خبری از وزیر، معاون، مدیر توانیر و مدیر عامل ها انبوهی انتقاد وارد میشود چرا کارکنان اینقدر پرخاشگر شده اند؟ با اینکه بیشتر انتقادها جنبه علمی دارد. چرا کارکنان به مدیران اعتماد ندارند؟ چرا مدیران شفاف سازی نمی کنند چرا راست نمی گویند چرا راست نمی گویند چگونه لیسانس، فوق لیسانس و دکترا گرفته اند؟ چگونه مدیر شده اند و می شوند؟ اردکانیان چگونه توانسته 30 سال در وزارت نیرو معاون وزیر، قایم مقام و وزیر باشد؟ کارکنان با این همه سوال های بی پاسخ وارد فضای بی اعتمادی میشوند. این وضع واقعا تا کی می تواند ادامه داشته باشد.
از برق نیوز میتوان درخواست کرد عملکرد مدیران را بر اساس شایستگی و کارایی در قالب پرسش ها از کارکنان نظر خواهی کند این میتواند بخشی از شفاف سازی و پاسخگویی سیستم مدیریتی را نمایان کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
با توجه به كامنت گذاشته شده از اوضاع اقتصادي و مديريتي وزارت نيرو اين نكته را بايد ياداور شد كه بعضي از شركت ها ي برق بعلت سو شديد مديريتي و قرار گرفتن در كانون و جوار شركت هاي صنعتي كه در ماههاي اخير اعتراضات كارگري را به همراه داشته ميتواند موجب گسترش اعتراضات به شركت هاي برق باشد .اخيرا اعتراضات كارگري در شركت هاي هپكو و اذر اب اراك كه بيش از انكه منشا مالي داشته باشد متوجه سومديريتي است، ميتواند دستاويزي براي كاركنان ناراضي كه طيف وسيعي از اسيب ديدگان از سو مديريتي است ،باشد. از وزير محترم نيرو درخواست ميگردد با راهبرد حل مسله و تغيير مديريت اين شركت اسيب ديده را ترميم و اعتماد از دست رفته را بازگردانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
کامنت های گذاشته شده از نظر مدیریت راهبردی قابل تامل است. علت اعتراضات کارگران هپکو منشا مدیریتی دارد به همین خاطر دولت اقداماتی را در این رابطه شروع کرده که مهمترین اقدام در این زمینه تغییر مدیریت و مالکیت شرکت هپکو بوده است ، این اقدام دولت میتوانست قبل از بروز نارضایتی و اعتراضات باشد که تنها دلیل ان فقدان سیستم نظارتی و اطلاع رسانی است که هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل میکند. اینکه توصیه شده وزیر محترم نیرو نسبت به تقویت سیستم نظارتی اهتمام ورزند ناشی از پیامدهای سو مدیریت و بحران حاصل از ان وامکان مشابه سازی خواسته ها مخصوصا در شرکت های برق که از امتیاز همجواری هم بهره می برند ،است . اتفاقی که همسایگی هپکو برای شرکت اذر اب رقم خورده است.متاسفانه بحران سو مدیریت و چسبندگی شدید مدیرا ن نالایق به کرسی مدیریتی و بی توجهی بالادست به تغییرات مدیریتی موجبات اعتراضات پنهان و اشکار کارکنان را بوجود می اورند. اینکه توصیه شده وزیر محترم نیرو بیش از این مراقب کارکنان شرکت ها باشد ناشی از رنج بیشماری است که برخی از مدیران به کارکنان تحمیل می کنند . از برق نیوز محترم بخاطر اگاهی رسانی و کمک به ارتقا کرامت انسانی کارکنان صنعت برق تشکر میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
اولا آقای جهانگیری اقدامات وزارت نیرو ثمره کار کارشناسان وزارت نیرو می باشد و اصلا ربطی به وزیر نیرو و معاونین و م‌دیران انتصابی ایشان ندارد.
اکثر پرسنل وزارت نیرو ناراضی از وزیر و تیم ایشان هستند ولی وزیر در دسترس نیست که بهشون از مشکلاتت وزارتخانه بگویند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار