کد خبر: ۳۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سخنگوی سازمان ساتبا با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۱۱۵ نیروگاه مگاواتی تجدیدپذیر در کشور، گفت: تاکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی یا خانگی در کل کشور ایجاد شده و دو هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز عمدتا در مناطق محروم و روستایی در دست احداث است
به گزارش برق نیوز، سخنگوی سازمان ساتبا با اشاره به اینکه هم اکنون در تمامی استان‌های کشور نیروگاه‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت نصب شده این نیروگاه‌ها در سراسر ایران به ۸۴۱ مگاوات رسیده و تمامی این ظرفیت از طریق ۱۱۵ شرکت بخش خصوصی محقق شده است.

"جعفر محمدنژاد سیگارودی" با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۱۱۵ نیروگاه مگاواتی تجدیدپذیر در کشور، گفت: تاکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی یا خانگی در کل کشور ایجاد شده و دو هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز عمدتا در مناطق محروم و روستایی در دست احداث است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر‌ها با ابلاغ جدید وزیر نیرو حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این تعرفه در بخش نیروگاه‌های زباله‌سوز به ویژه در مناطق شمالی کشور، از جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران برخوردار است.

محمدنژاد افزود: پیش از این، نرخ خرید تضمینی برق به ازای هر کیلووات تولید انرژی در این واحد‌ها حدود ۳۷۰ تومان بوده که این رقم در حال حاضر به ۵۵۵ تومان در کل کشور رسیده است. ولی چنانچه سرمایه‌گذاران برای مدیریت زباله‌های شهری مناطق شمالی کشور اقدام به راه‌اندازی واحد‌های یاد شده کنند، نرخ خرید تضمینی برق در این مناطق حدود دو برابر تعرفه‌های جدید محاسبه خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با تاکید بر اینکه برق استفاده کنندگان از پنل‌های خورشیدی تولید داخل ۳۰ درصد گران‌تر خریداری می‌شود، گفت: از محل نیروگاه‌های نصب شده حدود ۵۳ هزار و ۴۲۰ نفر سال اشتغال به صورت تجمیعی در بخش تجدیدپذیر صورت گرفته است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
ایشون که سخنگوی ساتبا نیستند.!!! اصلا ساتبا سخنگو ندارد !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
مدیر روابط عمومی ساتبا هستند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار