کد خبر: ۳۹۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
چالش «برق‌دزدی» یا «برق‌کشی از پشت‌کنتور» به مذاق "توانیر" اصلا خوش نمی‌آید، اما گویا خود آن‌ها به‌خوبی برق را از پشت کنتور آنهم کنتور برنامه‌ششم جابه‌جا می‌کنند.
به گزارش برق نیوز، چالش «برق‌دزدی» یا «برق‌کشی از پشت‌کنتور» به مذاق "توانیر" اصلا خوش نمی‌آید، اما گویا خود آن‌ها به‌خوبی برق را از پشت کنتور آنهم کنتور برنامه‌ششم جابه‌جا می‌کنند.

شنیده شده که این شرکت، به خریداران برق گفته، چرا "بورس‌انرژی" مستقیما از نیروگاه‌ها خرید کنید به‌صرفه‌تر است؛ البته راست می‌گویند، زیرا نرخ ترانزیت که ۸ تومان است، برای بورس‌انرژی ۱۵ تومان تعیین کرده است؛ حال برای شرکت‌های بورسی نظیر فولاد، سرامیک، سیمان و ... که این نرخ می‌تواند حیاتی مانند سودسازی را برای آن شرکت‌ها در برداشته باشد، چرا باید وارد گود خرید از بورس انرژی شود.

تصور ما این است که نباید با پشت‌کنتور برنامه‌ششم بازی کرد، زیرا در قوانین شرکت‌ها مکلف شده‌اند که از بورس‌انرژی خرید کنند، اما امان از تفاسیر و بخشنامه‌هایی که ولتاژ برق کشور را پایین می‌آورد.

البته نباید از این کاسبی گذشت که قراداد ۲جانبه بین شرکت‌ها و نیروگاه‌ها طبیعتا کشف قیمت ندارد؛ بنابراین هیچ حساب و کتابی نبوده و راه برای زد و بند در آن زیاد است.
 
منبع: بورس نیوز
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار