کد خبر: ۳۹۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸
طی روزهای گذشته خبری عجیب در برخی منابع رسانه ای در زمینه بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال گسترش پیدا کرده از بخشنامه جدید شرکت توانیر در خصوص مزایده برق تولید شده توسط نیروگاه‌ها برای استفاده در مزارع تولید رمزارز‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش برق نیوز، طی روزهای گذشته خبری عجیب در برخی وبسایت‌ها و منابع پوشش دهنده اخبار در زمینه بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال گسترش پیدا کرده از بخشنامه جدید شرکت توانیر در خصوص مزایده برق تولید شده توسط نیروگاه‌ها برای استفاده در مزارع تولید رمزارز‌ها خبر می‌دهد.

از همان اوایل کار بزرگترین سپری که مدافعان برنامه‌های ضد بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال با آن به مصاف ماینر‌ها می‌رفتند بحث مصرف برق و استفاده از منابع ارزان قیمت انرژی برای امور درآمدزایی در زمینه ارز دیجیتال بوده است.

اما همانطور که گفتیم بخشنامه‌ای منتصب به شرکت توانیر مورخ ۱۹/۰۷/۱۳۹۸ در فضای مجازی منتشر شده که با تغییر رویکردی ۱۸۰ درجه‌ای خبر‌های عجیبی پیرامون تمایل وزارت نیرو جهت عرضه برق نیروگاهی برای استفاده عوامل تولید بیت‌کوین و دیگر رمزارز‌ها را نشان می‌دهد.
آیا بخشنامه مزایده برق نیروگاهی برای مزارع بیت‌کوین واقعی است؟
در متن این بخشنامه آمده است:

با توجه به توسعه رمزارز دیجیتال و قیمت مناسب انرژی در کشور و ارزآوری مناسب این صنعت نوپا در شرایط تحریم، احداث معادن استخراج ارز دیجیتال در مجاورت نیروگاه‌ها و بهره‌برداری از برق تولید در فصول سرد سال و با ظرفیتی معادل نصف ظرفیت تولید نیروگاه مطابق با آیین‌نامه‌های مربوطه بلامانع است؛ لذا ترتیبی اتخاذ نمایید تا نسبت به برگزاری مزایده جهت احداث معادن ارز دیجیتال اقدامات لازم صورت پذیرد.

همانطور که خواندید در این بخشنامه اینطور دستور داده شده که شرکت‌های تولید نیروی برق استان‌ها می‌توانند با امکان‌سنجی ظرفیت نیروگاه‌های محدوده عملیاتی خود نسبت به برگزاری مزایده جهت عرضه فضا و امکانات برای ایجاد مزارع بیت‌کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال اقدام کنند.

این برنامه به نحوی خواهد بود که در فصول سرد سال که مصرف برق در مقایسه با ماه‌های گرم‌تر کاهش می‌یابد می‌تواند از مازاد مصرف نیروگاهی «تن‌ها برای امور تولید رمزارز» استفاده کرد و به همین خاطر ماهیت بخشنامه دارای ابهاماتی است که اصالت آن را مورد ظن قرار می‌دهد.

به هر حال هنوز هیچ منبعی از مجموعه توانیر و وزارت نیرو نسبت به این اخبار واکنش نشان نداده، ولی در صورت صحت، باید بگوییم که بزرگترین دستور دولتی در خصوص حمایت از تولید رمزارز‌ها به صورت صنعتی صادر شده و به احتمال فراوان با استقبال گسترده‌ای از فعالان در این زمینه مواجه خواهد شد.
 
منبع: شهر سخت افزار
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
0
0
بعیده صحت داشته باشه!
نکته عجیبش اینه که مخاطب نامه شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع هستن. این در حالیه که شرکت‌های مذکور خودشون خریدار برق تولیدی نیروگاه‌ها هستن و اگه قراره مزایده‌ای برگزار بشه باید توسط مالک نیروگاه‌ها یعنی شرکت‌های تولید و در راس اون‌ها مادرتخصصی تولید باشه نه توانیر و زیرمجموعه‌اش!
شاهد
|
Netherlands
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
آقای متولی زاده مسئول شبکه انتقال و توزیع است نه نیروگاهها !!!!
اگر هم قرار بر صدور چنین بخشنامه ای باشد باید محسن طرز طلب مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی که متولی احداث و بهره برداری نیروگاهها ست این بخشنامه را صادر کند . یعنی اگر متولی راده همچین بخشنامه ای صادر کرده باشد عملا در امور تولید برق حرارتی دخالت بیجا کرده است .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار