کد خبر: ۳۹۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸
یک مقام مسئول در توانیر گفت:برنامه ما این است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌های فرسوده کشور را بازنشست کنیم که می‌تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان نیروگاهی داشته باشد.
به گزارش برق نیوز، یک مقام مسئول در توانیر با اشاره به نوسازی نیروگاه‌های فرسوده در کشور گفت: با اتمام دوره نیروگاه‌های فرسوده بازسازی و یا برچیده می‌شوند.

او ادامه داد: به طور معمول نیروگاه‌های حرارتی با عمر بالای ۲۵ سال نیازمند نوسازی و بازسازی هستند به طوری که در کشور ما نیز در حال حاضر از مجموع حدود ۷۵ هزار و ۹۰۰ مگاوات ظرفیت اسمی نصب شده تولید برق کشور، ۱۲ هزار و ۲۶ مگاوات، ظرفیت واحد‌های حرارتی است که بیش از ۲۵ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد نیروگاه‌های فعال در کشور بیان کرد: در حال حاضر چیزی بالغ بر ۹۰ نیروگاه برق فعال در کشور داریم.

وی با اشاره به وجود نیروگاه‌های فرسوده در کشور گفت: هرچه سریعتر باید طی یک برنامه ریزی مدون و جامع، برای جمع آوری این نیروگاه‌ها اقدام لازم به عمل آید.

او اضافه کرد: برنامه ما این است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه‌های فرسوده کشور را بازنشست کنیم که می‌تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان نیروگاهی داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: میزان راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور هم اکنون حدود ۳۸.۵ درصد است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این میزان به ۴۰ درصد برسد.

وی در پایان گفت: در سال ۵۷ ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور ۷۲۴۰ مگاوات بوده که در حال حاضر به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
اقا شما را به جان بچه هایتان قسم می دهم که نیروگاه گازی شیراز با عمر 44 سال را هم تعطیل کنید که نه بازدهی دارد و صدایش هم بلای جان مردمان مظلومی است که در اطرافش سکونت دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
این حرف الان چند ساله در توانیر گفته میشه فقط افتادن به دور تسلسل
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار