کد خبر: ۳۹۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سقوط آزاد صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق در حالی است که طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بار‌ها از سوی مسئولان وزارت نیرو بر اهمیت صادرات خدمات فنی و مهندسی تأکید شده است.
به گزارش برق نیوز، صنعت برق ایران با رسیدن به توانمندی روز جهان در فناوری، دانش، مهندسی، طراحی و اجرای پروژه‌ها و همچنین خودکفایی ۹۵ درصدی در طراحی و ساخت تجهیزات این صنعت، ظرفیت بسیاری برای صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد؛ به طوری که فعالان و صاحب‌نظران این صنعت، از ظرفیت سالانه صادرات ۲۰ میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی صنعت برق خبر می‌دهند.

با وجود ظرفیت‌های بسیار برای استفاده از درآمدزایی مستقیم و غیرمستقیم ملی در توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق، شاهد سقوط آزاد سهم ایران در این عرصه هستیم.

یک مقام آگاه در این خصوص گفت: با وجود ظرفیت ۲۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی برق، از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی افزود: در سال ۹۰ صادرات خدمات فنی و مهندسی برق به بیش از ۴ میلیارد دلار رسید، این رقم در سال ۹۴ به ۲.۴ میلیارد دلار کاهش یافت؛ در ادامه در سال ۹۶ تنها ۴۹۸ میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشتیم و این رقم برای ۱۰ ماهه اول سال ۹۷ به ۱۱۱ میلیون دلار کاهش یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری نیز شاهد افت بیش از پیش صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق بودیم و پیش بینی می‌کنم که در سال ۹۸، حتی به آمار صادرات خدمات فنی و مهندسی برق در سال گذشته هم نرسیم.

سقوط آزاد صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت برق در حالی است که در طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بار‌ها از سوی مسئولان وزارت نیرو بر اهمیت صادرات خدمات فنی و مهندسی تأکید شده و هر سال در سخنرانی‌های مختلف از برنامه ریزی برای توسعه این بخش خبر داده اند، اما آنچه در عمل می‌بینیم افت عجیب سهم ایران از صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعتی است که هم در آن خودکفا هستیم و هم ظرفیت‌های بسیاری برای دردست گرفتن بازار کشور‌های همسایه داریم.
منبع: تسنیم
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
0
کذب محض
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار