کد خبر: ۳۹۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۶ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸
فرماندار الیگودرز گفت: شبکه برق ۲ بخش زز و ماهرو و ذلقی شهرستان، با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر به دلیل بارش سنگین برف قطع شده است.
به گزارش برق نیوز، فرماندار الیگودرز گفت: شبکه برق ۲ بخش زز و ماهرو و ذلقی شهرستان، با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر به دلیل بارش سنگین برف قطع شده است.

حمید کشکولی افزود: زز و ماهرو ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد که این تعداد با احتساب عشایر منطقه به ۲۰ هزار نفر می‌رسد و ذلقی نیز دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: اکنون راه ارتباطی بخش زز و ماهرو و ذلقی با شهرستان به طور کامل قطع است که به دلیل نبود راه دسترسی، تاکنون امکان حضور در منطقه و وصل شبکه برق ایجاد نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه بارش شدید برف در این شهرستان، موجب تعطیلی کامل مدارس و تاخیر۲ ساعته آغاز کلاس‌های دانشگاهی شده تصریح کرد: توده هوای بسیار سرد بر شهرستان حاکم شده و اکنون ارتفاع برف در سطح شهر ۳۰ سانتی متر و در گردنه‌ها به یک متر رسیده است.

فرماندار الیگودرز گفت: با وجود تداوم بارش برف، اما راه‌های اصلی شهرستان الیگودرز باز و برخی تجهیزات راهداری نیز از استان درخواست شده است.

کشکولی اظهار داشت: اکنون نیرو‌های راهداری و امدادی در جاده‌ها حضور دارند و شب گذشته ۳۵ خانوار در راه مانده اسکان اضطراری و ۱۱ ماشین گرفتار در گردنه‌ها نجات داده شدند.

با توجه به فرارسیدن فصل بارش‌ها ۳۷۱ نیروی راهداری لرستان در ۳۰ راهدارخانه فعال و با کمک ۲۲۹ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین در جاده‌های استان حضور دارند.

۱۶ گردنه برفگیر جاده‌های اصلی در لرستان شناسایی و تاکنون بیش از پنج هزار تن نمک برای یخ زدایی جاده‌ها ذخیره شده در حالیکه کل نیاز استان ۲۰ هزار تن است.

لرستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این رقم ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر برفگیر است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار