کد خبر: ۳۹۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۴ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸
وزیر آب و انرژی تاجیکستان از شرکت آب و نیرو و شرکت‌های بخش خصوصی ایران برای حضور در مناقصات و توسعه همکاری‌ها در زمینه نیروگاه‌های برق‌آبی متوسط و کوچک و خطوط برق استراتژیک در آن کشور دعوت به همکاری کرد.

به‌گزارش برق نیوز، "عثمان‌علی عثمان‌زاده" با حضور در ساختمان شرکت آب و نیرو ضمن دعوت از این شرکت و شرکت‌های بخش خصوصی برای حضور در مناقصات و توسعه همکاری‌ها در آن کشور، بر تامین مالی این مناقصات از محل وام‌های بلاعوض بین‌المللی و یا وام‌های کم‌بهره بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر آب و انرژی تاجیکستان با ابراز خرسندی از حضور در شرکت آب و نیرو به موضوعات مختلفی همچون حضور مثبت و سازنده شرکت‌های ایرانی در آن کشور و نیروگاه راغون تاجیکستان اشاره کرد و گفت: شرکت آب و نیرو در زمینه نیروگاه راغون می‌تواند با توجه به تجارب گسترده خود مؤثر واقع شود و این نیروگاه عظیم را به سرانجام برساند.

عثمان‌زاده در ادامه با اشاره به روند تکمیل عملیات تونل انزاب و انجام پروژه‌های نیروگاهی متوسط و کوچک شرکت آب و نیرو در کشور تاجیکستان افزود: تکمیل عملیات نیروگاه‌های میکرو با توجه به شرایط کوهستانی خاص تاجیکستان می‌تواند کمک شایانی به برق روستا‌های بدخشان در این کشور کند.

در ادامه، "بهروز مرادی" مدیرعامل شرکت آب و نیرو به فضای دوستانه و مثبت دو کشور ایران و تاجیکستان با توجه به مشترکات دینی دو کشور اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت‌های شرکت آب و نیرو در حوزه‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای همچون سد و نیروگاه است که با تحقیق و پژوهش موفق به بومی‌سازی نیروگاه‌های متوسط و کوچک شده‌ایم.

وی به طراحی و استقرار سامانه هشدار سیل، سد‌های بزرگ، نیروگاه‌های برق‌آبی، بومی‌سازی نیروگاه‌های میکرو و نیز کسب و کار‌های جدید بخصوص حوزه گردشگری در مخازن سد‌ها که برای اولین بار در کشور توسط این شرکت انجام شده است، اشاره و در قالب پاورپوینتی به تشریح این فعالیت‌ها پرداخت.

مرادی در تشریح سامانه هشدار سیل اظهار کرد: این سامانه با پیش‌بینی به‌موقع سیلاب‌های ایران در دو حوضه آبی کارون و کرخه توانست ضمن استفاده بهینه از ظرفیت تولید برق، از بروز مشکلات وقوع سیل گسترده در کشور جلوگیری کند.

به گفته وی، راه‌اندازی این سامانه در تاجیکستان، این امکان را فراهم می‌کند تا آن کشور ضمن سنجش و پایش سیلاب‌ها پیش از وقوع، به مدیریت مؤثر آن‌ها بپردازد.

مدیرعامل شرکت آب و نیرو در پایان اظهار امیدواری کرد که دو طرف، توافقات صورت گرفته در زمینه نیروگاهی را به‌زودی به مرحله اجرا برسانند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار