کد خبر: ۳۹۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸
در اغلب وسایل خانگی امروزی یک هسته‌ی مرکزی (موتور) وجود دارد که جزء اصلی دستگاه به حساب می‌آید. امروزه از فناوری‌های پیشرفته‌ای در ساخت و تولید وسایل خانگی استفاده می‌شود یکی از این فناوری ها، اینورتر است که جریان الکتریکی را با دور موتور در حال چرخش و یک سری ویژگی‌های دیگر هماهنگ می‌کند. در وسایل قدیمی فناوری و تکنولوژی اینورتر وجود نداشت که اغلب با طول عمر پایین دستگاه و مصرف زیاد برق همراه بود،
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، در اغلب وسایل خانگی امروزی یک هسته‌ی مرکزی (موتور) وجود دارد که جزء اصلی دستگاه به حساب می‌آید. امروزه از فناوری‌های پیشرفته‌ای در ساخت و تولید وسایل خانگی استفاده می‌شود یکی از این فناوری ها، اینورتر است که جریان الکتریکی را با دور موتور در حال چرخش و یک سری ویژگی‌های دیگر هماهنگ می‌کند. در وسایل قدیمی فناوری و تکنولوژی اینورتر وجود نداشت که اغلب با طول عمر پایین دستگاه و مصرف زیاد برق همراه بود، اما در وسایل خانگی اینورتر دار این مشکل برطرف شده است. در زیر مزیت‌های اینورتر نسبت به غیر اینورتر را در قبال ۵ دلیل اصلی آورده ایم:
برتری وسایل برقی دارای اینورتر نسبت به غیر اینورتر چیست؟
۱- سازگار با محیط زیست

بزرگترین تفاوت بین اینورتر و غیر اینورتر این است که در موتور اینورتر دور حرکت موتور متغیر است در حالی که در موتور غیر اینورتر دور حرکت موتور ثابت است به این معنی که هم در دور تند و هم در دور آرام کار می‌کند. در اینورتر یک سنسور وجود دارد که جریان الکتریکی را مطابق دمای اتاق تنظیم می‌کند که مصرف پایین انرژی را به دنبال دارد.


۲- مصرف انرژی پایین‌تر اینورتر

در اینورتر موتور همیشه در ظرفیت کامل کار نمی‌کند، برای مثال زمانی که هوا خنک شده است مصرف انرژی کمتر دارد و وقتی هوا گرم می‌شود جریان کشی الکتریکی افزایش می‌یابد. در نتیجه صرفه جویی ویژی در مصرف انرژی به وجود می‌آید.

۳- صدای کمتر اینورتر

در اینورتر، چون موتور به طور کامل خاموش نمی‌شود و فقط دور موتور آن کاهش می‌یابد در نتیجه انرژی زیادی که برای راه اندازی اولیه موتور نیاز است از دایره مصرف حذف می‌شود از طرفی دیگر موتور در هنگام حرکت اولیه صدای زیادی را تولید می‌کند تا به دور ایدآل برسد که در اینورتر این موارد بازدارنده وجود ندارد و، چون دور آن قابل تنظیم و اتخا به صورت اتوماتیک است صدای خیلی پایین تری دارد.

۴- طول عمر بالاتر موتور اینورتر

در اینورتر به واسطه اینکه همیشه در ظرفیت کامل خود کار نمی‌کند و از طرفی با میزان دما جریان برق را مصرف می‌کند طول عمر به طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌رود و نوسانات برق تاثیر کمتری را بر روی موتور اینورتر می‌گذارد.


۵- عملکرد سریعتر همگام با مصرف انرژی کمتر اینورتر

مزیت اینورتر نسبت به غیر اینورتر با این چهار پنج مورد خلاصه نمی‌شود. در اینورتر سریع‌تر به دمای مطلوب و مورد نظر می‌توان دست یافت. چون جریان کشی الکتریکی اولیه شورع به کار موتور، بیشتر بوده و بعدا در طول جریان کارکرد، این جریان کشی به حداقل ممکن می‌رسد؛ بنابراین سریع‌تر به دمای موردنظر در کنار مصرف انرژی کمتر می‌رسد.

جمع بندی

امروزه بیشتر مردم با اینورتر و غیر اینورتر آشنایی دارند و در زمینه خرید وسیله خانگی، بسیار برای دارا بودن این ویژگی و تکنولوژی جدید سوال می‌شود. اینورتر طول عمر بیشتر موتور، مصرف انرژی کمتر، صدای کمتر موتور و سازگاری با محیط زیست را به همراه دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار