کد خبر: ۴۰۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸
همزمان با هشتمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران واحد نخست بخش گاز نیروگاه دالاهو به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو افتتاح شد.
به گزارش برق نیوز، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مراسم افتتاح این واحد نیروگاهی، گفت: ظرفیت کل این نیروگاه به میزان ۹۱۳ مگاوات در شرایط ایزو شامل دو واحد گازی هریک به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۹۳ مگاوات می‌باشد.

وی ادامه داد: در ابتدا، قرارداد این نیروگاه بصورت خرید تضمینی برق با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات بر اساس واحد‌های کلاس E و راندمان ۴۸ درصد مبادله گردید، سپس طبق صلاحدید سرمایه‌گذار واحد‌های کلاس F با راندمان ۵۶ درصد جایگزین واحد‌های قبلی گردید که باعث ارتقای ظرفیت کل این نیروگاه به حد نصاب ۹۱۳ مگاوات شد.

طرزطلب هزینه کل ساخت این نیروگاه را بالغ بر ۳۶۵ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: از این مقدار ۲۱۹ میلیون یورو مربوط به هزینه بخش گاز و ۱۴۶ میلیون یورو مربوط به بخش بخار این نیروگاه می‌باشد.

مدیر عامل شرکت تولید  برق حرارتی ادامه داد: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F دالاهو در راستای توسعه تولید برق در غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و صادرات برق به کشور‌های همسایه به شرکت فراب به عنوان سرمایه‌گذار واگذار گردیده است.

وی افزود: سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت پشتیبان آن گازوئیل می‌باشد و در صورت قطعی گاز مخازن این نیروگاه می‌توانند پاسخگوی ادامه کار نیروگاه به مدت ۲۵ روز باشند.

لازم بذکر است، نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در کیلومتر ۶ جاده کرمانشاه به اسلام آباد و ۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اسلام آباد غرب روستای سیاه خور قرار دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار