کد خبر: ۴۰۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۸ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸
یک مقام مسئول در توانیر از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مزرعه تولید بیت کوین به ظرفیت ۶۰ مگاوات توسط سرمایه‌گذار چینی در رفسنجان خبر داد وگفت: استخراج کننده رمز ارز‌ها چنانچه بدون مجوز اقدام به تولید بیت کوئین کنند، از آن‌ها خسارت اخذ خواهد شد.

به گزارش برق نیوز؛توانیر از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مزرعه تولید بیت کوین به ظرفیت ۶۰ مگاوات توسط سرمایه‌گذار چینی در رفسنجان خبر داد و نوشت: استخراج کننده رمز ارز‌ها چنانچه بدون مجوز اقدام به تولید بیت کوین کنند، از آن‌ها خسارت اخذ خواهد شد.

امروز در شرایطی که عنوان می‌شود تعرفه برق صادراتی برای رمزارز‌ها بالاست، اکنون چندین تقاضا برای تولید بیت کوین و مزرعه تولید بیت کوین وجود دارد؛ بنابراین هدف این است که تولید بیت کوین و استخراج رمزارز‌ها به صورت متمرکز باشد.

برخی از تولید کنندگان بیت کوین از دستگاه‌های کم بازده و قدیمی استفاده می‌کنند و مصرف انرژی این دستگاه‌ها زیاد است. چنانچه متقاضیان در مزرعه تولید بیت کوین از دستگاه‌های جدید استفاده کنند شامل تخفیف‌های خوبی خواهند شد.

اخذ خسارت برای استخراج بدون مجوز بیت‌کوین
در ابلاغیه وزارت نیرو درج شده که چنانچه مشترکانی به شیوه غیرمجاز و بدون مجوز اقدام به تولید بیت کوین و استخراج رمزارز‌ها کنند، از آن‌ها خسارت گرفته خواهد شد و قرار است  در رفسنجان نخستین و بزرگترین مزرعه تولید بیت کوین به میزان ۶۰ مگاوات عملیات اجرایی خود را با سرمایه‌گذاران چینی آغاز می‌کند.

درمنطقه اقتصادی جلفا نیز درخواست ایجاد یک مزرعه تولید بیت کوین به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات وجود دارد.

توانیر در واکنش به اینکه استخراج کنندگان رمزارز‌ها به شدت از تعیین تعرفه برق صادراتی برای تولید بیت‌کوین نارضایتی دارند اعلام کرد: تعرفه برق صادراتی برای ایام گرم سال و پیک ۹۶۵ تومان است و برای فصول دیگر برای هر کیلووات ساعت ۴۸۰ تومان تعیین شده است و تصور نمی‌شود که این مصوبه تغییری داشته باشد
منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Netherlands
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
سوال اصلی اين هست که با نرخ 1930 تومان در ازای هر کيلووات چطور اين مرکز استخراج هنوز فعال هست.
به نظر ميرسه وزارت نيرو و شرکت توانير با مردم صادق نيستند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار