کد خبر: ۴۰۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸
وزیر نیرو با اشاره به وجود صد‌ها شرکت فعال سازنده، پیمانکار و مهندسان مشاور در صنعت برق، گفت: اشتغال مستقیم حدود ۱۵۰ هزار نفر در این عرصه و اداره ۶۰ درصد نیروگاه‌های تولید برق توسط بخش خصوصی نوید یک صنعت پویا را می‌دهد.
به‌گزارش برق نیوز، "رضا اردکانیان" در آیین افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با بیان این مطلب افزود: به مدد سطح بسیار خوبی از همکاری و همبستگی با بخش خصوصی موفق شده‌ایم که مسئله‌ای تحت عنوان خانواده صنعت برق را مرکب از سازمان دولت و بخش غیردولتی شکل بدهیم تا جایی که امروز در اکثر برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مسائل داخلی سطح خوبی از همکاری و همبستگی با ظرفیت‌های بخش خصوصی وجود دارد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه با تمامی همسایگان دارای مرز زمینی امکان تبادل انرژی داریم، عنوان کرد: ایران علاوه بر امکان تبادل انرژی با کشور‌هایی همچون پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق، درصدد اتصال و ارتباط با سایر کشور‌های منطقه از طریق همسایگان یاد شده است.

اردکانیان یادآور شد: بر همین اساس برنامه سنکرون‌شدن سیستم برق ایران و عراق امسال مطابق برنامه انجام شده و پس از آن نیز برنامه سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و روسیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به توفیقات فراوان صنعت برق کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: چهل سال پیش ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور حدود هزار مگاوات بود که این واحد‌ها نیز هر کدام با تکنولوژی کشور خاصی راه‌اندازی شده بود؛ به طوری که در زمان جنگ تحمیلی هر گاه یکی از نیروگاه‌های یاد شده دچار آسیب می‌شد حتی امکان اینکه بتوان از قطعات سایر نیروگاه‌ها برای تعمیرات این واحد استفاده کنیم وجود نداشت.

وزیر نیرو ادامه داد: خوشبختانه امروز با تلاش تمامی فعالان صنعت برق ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور از مرز ۸۳ هزار مگاوات گذشته است و بخش اعظمی از نیازمندی‌های این عرصه توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز پویش هرهفته_الف_ب_ایران از نیمه دوم امسال در سراسر کشور، گفت: بر اساس این پویش مقرر شده است در ۶ ماهه دوم امسال ۲۲۷ طرح بزرگ صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: با افتتاح پروژه‌های استان کرمانشاه تاکنون ۶۵ پروژه پویش با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان در ۹ استان کشور به بهره‌برداری رسیده است. همچنین در این مدت ۲۱ پروژه مهم صنعت آب و برق نیز با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.

وزیر نیرو در پایان با اشاره به اینکه وزارت نیرو در استان کرمانشاه ۱۹۱ پروژه در دست اجرا دارد، گفت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف تامین آب، برق و همچنین آب و فاضلاب شهری و روستایی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان و پیشرفت متوسط ۵۲ درصد در حال اجرا هستند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
0
مدیریت شعاری، توخالی و سیاست زده... آقای اردکانیان به کجا چنین شتابان!؟ حتما در این کشور ترمز گیرهای مناسبی تعبیه شده تا خیلی دور نگیرید برایتان مضره
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار